اعلام برنامه کانون‌های مساجد خراسان شمالی در هفته وحدت
کد خبر: 3932193
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

اعلام برنامه کانون‌های مساجد خراسان شمالی در هفته وحدت

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی ضمن محکوم کردن سخنان موهن و‌ اسلام ستیزانه رییس جمهور فرانسه، همزمان با آغاز هفته وحدت برنامه‌های کانون‌های این استان را به همین مناسبت اعلام کرد.

از مدافع حریم نبوی شدن تا برگزاری محافل تربیتیِ معرفتی و قرآنیهاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های مدنظر در ایام پر برکت ‌رحمت هفته وحدت در کانون‌های این استان، ابتدا با محکوم کردن سخنان موهن، شرم آور و خصمانه رییس جمهور فرانسه، از راه اندازی پویش بین المللی «پیامبر رحمت» در این استان خبر داد و گفت: فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی نیز در این پویش شرکت کرده و دفاع از حریم محمد مصطفی(ص) را با تهیه عکس‌های خود مزین به احادیثی گهربار از رسول مهربانی را با هشتک #پیامبررحمت، #نبی‌الرحمه و #THE_PROFET_OF_MERCY در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

شیرازیان به دیگر برنامه‌های مدنظر به مناسبت ایام میلاد خاتم الرسل، حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) نیز اشاره کرد و گفت: مسابقه مجازی قرائت قرآن  برای دو‌ گروه سنی بالای ۱۶سال و نیز زیر ۱۶ سال به همت کانون پنج تن آل عباء بجنورد بر گزار می‌شود.

مدیر فهمای خراسان شمالی همچنین از برگزاری مسابقه مجازی اذان برای سه رده سنی شامل  ۷تا ۱۲سال، ۱۲ تا ۱۸سال و ۱۸تا ۲۸ سال همزمان با ایام هفته وحدت  خبر داد.

شیرازیان بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در دو مسابقه مذکور  تا ۱۵آبان ماه جاری مهلت دارند فیلم اجرا و قرائت خود را به آیدی تلگرامی @tanjebarail68  ارسال کنند.

وی در بخشی دیگر از آغاز دوره آموزشی طرح ولایت برای نخستین بار به صورت استانی خبر داد و گفت: ۱۳۰جوان فعال فرهنگی در این دوره معرفتی با همکاری موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) و ارائه مباحث معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق  و فلسفه سیاست آموزش می‌بینند. این دوره هر هفته پنج شنبه و جمعه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز  این استان موضوع وحدت فرهنگی شیعه و سنی است، با خرسندی به فعالیت کانون‌های اهل تسنن این استان در منطقه راز و جرگلان نیز  اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل انس باقرآن در روستای باغلق، تأسیس کانون فرهنگی و هنری و آغاز اجرای  طرح «ختم قرآن در شش دقیقه» در روستای یکه صعود، اجرای طرح سه شنبه تکریم از اهم این برنامه‌ها می‌توان نام برد.

شیرازیان برگزاری جشن‌های ویژه هفته وحدت با رعایت موازین بهداشتی، تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع بین خانواده‌های نیازمند، همراهی فعالان کانون‌های مساجد در مقابله با شیوع ویروس کرونا همچون ضدعفونی معابر شهری و روستایی و بیمارستان‌های ویژه درمان بیماران کرونایی  را به اهم برنامه‌ها به این مناسبت افزود.

انتهای پیام
captcha