دوری از گناه راه جذب محبت امامی که از مادر مهربان‌تر است
کد خبر: 3931460
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

دوری از گناه راه جذب محبت امامی که از مادر مهربان‌تر است

عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان محبت امام زمان(عج) را به خود جذب کرد، گفت: اطاعت از خداوند همان چیزی است که موجب افزایش محبت ایشان به ما می‌شود، در این راستا اگر قادر به انجام خیرات نیستیم حداقل کار این است که گناه نکنیم و همین موجب توجهات بیشتر ایشان به ما می‌شود.

دوری از گناه راه جذب محبت امامی که از مادر مهربان‌تر استحجت‌الاسلام احسان ترکاشوند، عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه امام زمان(عج) به شیعیانش عنایت ویژه دارد، اظهار کرد: این مسئله نشان از آن دارد که حضرت ولیعصر(عج) شیعیان خود را دوست دارند.
این کارشناس مذهبی افزود: روایتی از امام زمان (عج) است که خطاب به شیعیان می‌فرماید «گناهان شما موجب ناراحتی ما اهل بیت می‌شود و امام زمان برای آن گناهان استغفار می‌کند که خدایا از حسنات من مهدی کم کن و گناه این شیعه ما را ببخش» این روایت نشان دهنده رابطه عمیق امام و شیعیان است که گناه باعث آزار و اذیت وجود مقدس امام عصر(عج) می‌شود.
وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که برکات وجودی ایشان در غیبت کبری نیز به مردم می‌رسد، درست است که ایشان خورشید پشت ابر است اما خورشید پشت ابر که تاربکی محض و شب نیست و ما از نور خورشید در پشت ابر هم بهره‌مند می‌شویم.
حجت‌الاسلام ترکاشوند با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ایشان فرمودند «اگر من امام مهدی را درک می‌کردم تمام عمر را در رکاب ایشان بودم» امام جواد(ع) نیز چنین روایتی دارند که می‌فرماید امام عصر ظهور می‌کنند و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد و این یک وعده الهی است که دیر یا زود شدن آن بستگی به رفتار و شرایطی بستگی دارد که مردم به وجود می‌آورند.
عضو هیات علمی دانشگاه ملایر با بیان اینکه ما باید امید داشته باشیم که امام زمان می‌آید، گفت: شاید برخی بر این باور باشند که وقتی امام زمان بیاید مشکلات اقتصادی حل شود و دیگر مردم نیاز مالی و مشکلی در این زمینه نداشته باشند که باید گفت در دوران حکومت امام زمان نه تنها مشکلات اقتصادی بلکه تمام مشکلات بشر حل می‌شود و طبق روایات مردم در آن زمان به دنبال مستحق می‌گردنند تا زکات خود را به بپردازند اما مستحقی پیدا نمی‌شود.
وی در ادامه با گریزی به بیماری کرونا و گرفتاری مردم دنیا با این بلا، اشاره کرد: بلاها و گرفتاری‌ها راهی برای امتحان و آزمایش ما انسان‌ها است و طبق روایتی از امام حسن عسکری(ع) که می‌فرماید «هر بلایی که خدا می‌دهد آنقدر در کنارش نعمت می‌بخشد که بلا مخفی می‌ماند» و ما باید از دل بلاها به فرصتها برسیم و خود را به خدا نزدیکتر کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه چه کنیم که محبت امام زمان(عج) به ما بیشتر شود، افزود: اطاعت از خداوند همان چیزی است که امام زمان را خوشحال و باعث افزایش محبت ایشان به ما می‌شود.
حجت الاسلام ترکاشوند تصریح کرد: در این راستا اگر قادر به انجام خیرات نیستیم حداقل کار این است که گناه نکنیم و همین گناه نکردن موجب جذب محبت امام عصر و توجهات بیشتر ایشان به ما می‌شود.

انتهای پیام
captcha