جوان‌ترین واقف کشور به یاری بیماران نیازمند آمد / ثبت ۱۰ وقف جدید در فارس
کد خبر: 3931226
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

جوان‌ترین واقف کشور به یاری بیماران نیازمند آمد / ثبت ۱۰ وقف جدید در فارس

در دهه وقف یک وقف با نیت تهیه تجهیزات و هزینه‌های جاری بیمارستان خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضای ابوعلی سینا در شیراز به ثبت رسید که واقف آن بانویی ۱۵ساله است.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه دهه وقف در سال جاری در استان فارس از 25 مهرماه آغاز شد و تا 6 آبان‌ماه ادامه دارد، گفت: در این دهه 10 وقف جدید در استان فارس به ثبت رسیده است.

وی افزود: این وقف‌ها با نیات مختلفی نظیر آموزشی درمانی، امور مطلق خیریه و مبرات، كمک به نیازمندان، احداث مسجد و حسینیه انجام شده‌اند كه در این میان یک وقف به دلیل سن و سن سال واقف آن شاخص است.

موسوی گفت: یك مادر و دختر به نام سهیلا حاجی (مادر) و مژده مهر(دختر) یک دانگ از شش‌ دانگ قریه ده چاشت به مساحت 900 هكتار واقع در شهرستان مرودشت را با نیت تهیه تجهیزات و هزینه‌های جاری بیمارستان خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز رساندند. مژده دختری 15 ساله است كه جوان‌ترین واقف كشور محسوب می‌شود و ارزش موقوفه آنان 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع در دهه وقف، اظهار کرد: تجلیل از یاوران وقف و معرفی رسانه برتر حوزه وقف در استان فارس، رونمایی از وقف‌های جدید، دیدار با علما و مسئولان استانی، برگزاری نشست تخصصی با حوزه‌های علمیه، نشست تخصصی موقوفات درمانی، توزیع 10 هزار بسته معیشتی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش عملكرد به گروه‌های مرجع از جمله برنامه‌هایی است كه در ایام دهه وقف انجام دادیم.

موسوی ویزیت رایگان نیازمندان از محل موقوفه خلیلی در بیمارستان خلیلی شیراز را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و افزود: امسال به دلیل شیوع كرونا در هیچ نقطه كشور از جمله استان فارس نمایشگاه «همه واقف باشیم» برپا نشد، اما تلاش كردیم که از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهیم.

مدیركل اوقاف فارس از برگزاری پنجاه و هشتمین همایش علمی دانش‌آموزی موقوفه بنیاد البرز به ‌صورت كشوری در شیراز خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته همایش تجلیل از نخبگان علمی استان را داشتیم و فردا نخبگان علمی دانش‌آموزی در استان فارس تجلیل خواهند شد كه این برنامه فردا به ‌صورت ویدئوكنفرانس و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha