مسؤلان استان فارس در احیای موقوفات حوزه‌های علمیه همكاری كنند
کد خبر: 3930775
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

مسؤلان استان فارس در احیای موقوفات حوزه‌های علمیه همكاری كنند

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه در مجموع در این استان 55 موقوفه منفعتی برای حوزه‌های علمیه وجود دارد، از مسؤلان خواست تا در بحث احیای موقوفات كمك كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، اول آبان‌ماه در جلسه کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه استان گفت: استان فارس از نظر رقبات در کشور اول و از نظر تعداد بقاع متبرکه هم رتبه برتر را داریم و همچنین یک هشتم موقوفات کشور و یک ششم از بقاع متبرکه نیز در استان فارس قرار دارد.

وی در خصوص موقوفات حوزه علمیه تصریح کرد: در مجموع استان فارس ۵۵ موقوفه منفعتی دارد که متأسفانه با وجود سنوات گذشته موقوفات احیا نشده و بخشی نیز به دلیل خشکسالی دارای درآمد نیست.

موسوی همچنین این نكته را یادآور شد كه عمده موقوفات در شهر شیراز واقع شده است و نیاز است مسؤلان در بحث احیای موقوفات کمک کنند.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات حوزوی در کل استان فارس، آمار خوبی نیست، بیان کرد: در بحث درآمد، حوزه علمیه در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که راضی کننده نیست.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس بیان كرد: بیش از ۸۰ درصد نیات موقوفات حوزوی نیات خاص است و تعدادی از موقوفات حوزه علمیه هنوز در حوزه علمیه تحویل موقوفات نیست.

انتهای پیام
captcha