آموزش و پرورش ایران برگرفته از تفكرات مذهبی و ملی است
کد خبر: 3930670
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

آموزش و پرورش ایران برگرفته از تفكرات مذهبی و ملی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات این سازمان گفت: آموزش و پرورش ایران برگرفته از تفکرات مذهبی، دینی و ملی است که تا به امروز با وجود شرایط سخت حاکم بر دولت‌ها توانسته بیش از حد توان در مسئولیت خود کار انجام دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 30 مهرماه در آیین تکریم رییس و سرپرستان سابق و معارفه رئیس جدید آموزش و‌پرورش شهرستان استهبان، گفت: به‌حقیقت کار با یک نهاد به نتیجه نخواهد رسید بلکه باید نهاد خانواده در کنار آموزش و پرورش جدی‌تر، مستقیم‌تر و حضوری‌تر باشد تا بتوانیم در امر تربیت و آموزش موفق باشیم.

وی با بیان اینکه دستآوردهای بشری به‌عنوان یک نهاد و سازمان فراگیر اجتماعی به مسئولیت خود در هر جامعه‌ای عمل می‌کنند، گفت: این عمل بستگی به دیدگاه، نگرش و جایگاهی دارد که در ذهن مسئولان تصمیم‌گیر و بودجه‌گذار است که باید شأن و جایگاه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به خوبی تشخیص و بها دهند.

فیاض‌پور افزود: آموزش و پرورش ایران برگرفته از تفکرات مذهبی، دینی و ملی است که تا به امروز با وجود شرایط سخت حاکم بر دولت‌ها توانسته بیش از حد توان در مسئولیت خود کار انجام دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های ایثارگرانه و خودجوش معلمان در بحث آموزش مجازی گفت: معلمان از اسفندماه سال گذشته درگیر آموزش به شیوه‌ای متفاوت، متغیر و محدود شدند و حتی منتظر ابلاغ و بخشنامه از طرف وزارت متبوع نشدند بلکه با عشق و علاقه و به‌صورت خودجوش به فعالیت خود ادامه دادند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: همان‌طور که می‌دانیم زیرساخت‌های سخت‌افزاری در کشور ما محدود است و این خود کار را برای معلمان سخت‌تر می‌کرد ولی آن‌ها از هیچ تلاشی برای آموزش دانش‌آموزان دریغ نکردند که جای بسی قدردانی دارد.

فیاض‌پور، صدای معلم را صدای امید، نشاط و روحیه‌بخشی به خانواده‌ها دانست و گفت: در ایام سخت شیوع بیماری کرونا و در پی تعطیلی مدارس و شروع ایام قرنطینه این صدای ضبط شده معلمان بود که قوت قلبی برای تعدیل روانی و تقویت روحیات جامعه شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به آموزش و پرورش گفت: آمارهای نگران‌کننده افسردگی در جامعه کار را برای معلمان ما سخت‌تر می‌کند و خود نشان از لزوم اهمیت و توجه به آموزش و پرورش دارد.

این مقام مسئول با بیان توجه ویژه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش به استناد سند تحول بنیادین که قانون اساسی آموزش و پرورش است، گفت: در سیاست‌های وزارت، دولت و اداره‌‌کل، مدیرکل و شورای معاونین همه در تلاشند که به حکم وظیفه و با حرکتی ایثارگرانه آموزش و پرورشی متحول و پویا را تقدیم مردم کنند.

فیاض‌پور افزود: با تغییر مأموریت‌هایی که به آموزش و پرورش تحمیل شد، محدودیت‌هایی تحمیل و محرومیت‌هایی نیز آشکار شد و در جریان آموزش‌های مجازی که تنها راه عملکردی ما در این ایام است به فاصله طبقاتی  فقر و غنا بیشتر پی بردیم.

وی با تأکید بر لزوم تحقق عدالت آموزشی گفت: آموزش و پرورش دستگاه فراگیر کشوری به جنگ نابرابر فقر و دارایی رفت و امروز هم و غم ما توجه به مناطق محروم، روستایی و عشایری است که باید به آن‌ها هم تحت عنوان عدالت آموزشی خدمات آموزشی را رساند و مأموریت متفاوت و سختی بود که به لطف خدا توانستیم به رسالت دانایی بخش خود جامه عمل بپوشانیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مناطق محروم هم دانش‌آموزان می‌توانند با درسنامه‌ها، محتواهای تولیدی و بسته‌های آموزشی  که شامل به‌روزترین شیوه‌های گرافیکی و جلوه‌های سمعی بصری است آموزش خود را ادامه دهند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله اصغر غنی، غلامرضا امینی و احسان روغنی، رئیس و سرپرستان سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان استهبان، موسی اور بهعنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.

انتهای پیام
captcha