موج سوم كرونا را جدی بگیریم / پیشتازی مردم فارس در كمك‌های مؤمنانه
کد خبر: 3930664
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

موج سوم كرونا را جدی بگیریم / پیشتازی مردم فارس در كمك‌های مؤمنانه

شهردار شیراز با بیان اینكه این سازمان در موج سوم کرونا برای حفظ سلامت شهروندان تمام قد پای کار و کنار کادر درمان است، گفت: باید با هماهنگی کلیه دستگاه‌ها و همراهی مردم برای کاهش خط موج سوم کرونا اقداماتی انجام داد و این مسئله را جدی گرفت.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز امروز، 30 مهرماه در مراسم تجلیلی كه از سوی كادر درمان بیمارستان علی‌اصغر(ع) و خیرین سلامت از این مجموعه برگزار شد، ضمن تقدیر از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های مدافعین سلامت گفت: شهرداری در موج سوم کرونا برای حفظ سلامت شهروندان تمام قد پای کار و کنار کادر درمان است.

وی با تأکید براینکه باید با هماهنگی کلیه دستگاه‌ها و همراهی مردم برای کاهش خط موج سوم کرونا اقداماتی انجام داد و این مسئله را جدی گرفت، گفت: با توجه به درخواست ریاست بیمارستان علی اصغر(ع)، شهرداری شیراز پس از طرح و تصویب در شورای اسلامی شهر به‌منظور کمک به کادر درمان و حفظ جان شهروندان در احداث درمانگاه این بیمارستان همکاری می‌کند.

اسكندرپور با مرور برخی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری در موج اول کرونا همچون تعطیلی به موقع ناوگان حمل و نقل عمومی، ضدعفونی معابر، تخصیص بودجه برای مقابله با کرونا، فرهنگ‌سازی و اختصاص بیلبوردهای سطح شهر به پیام‌های پیشگیرانه، بخشنامه دورکاری کارکنان و ... افزود: در این شرایط پروژه‌های شهری را متوقف نکردیم و در مقاطع مختلف پروژه‌هایی همچون بزرگراه مهندسین، تقاطع استاد بهمن بیگی، زیرگذر گلستان، ایستگاه مترو وکیل الرعایا و فاز دوم تقاطع شهید رودکی با اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان را افتتاح کردیم.

شهردار شیراز با تأكید بر اینكه اگر مردم، مسؤلان و دستگاه‌های مختلف در کنار هم باشند، می‌توان بحران‌ها را کنترل کرد، اضافه کرد: در موج اول و دوم کرونا نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز با مصوبات سریع و به موقع با مجموعه مدیریت شهری همکاری و همگامی داشتند و امروز در موج سوم کرونا شرایط خطرناکی پیش‌رو داریم و باید آن را مدیریت کنیم.

قاسم مقیمی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: خالصانه از کادر درمان شیراز و بیمارستان علی اصغر(ع) تشکر می‌کنم. ایثار و از خودگذشتگی مدافعین سلامت شهره جهان شده است اما از سوی دیگر بی‌توجهی برخی از مردم به توصیه‌های بهداشتی خنجری است که به جان کادر درمان می‌زنند.

بی‌توجهی نسبت به كرونا، نوروزمان را سیاه‌پوش می‌كند

وی به شهروندان هشدار داد و گفت: اگر امروز توصیه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنیم، درگیر موج‌های بعدی می‌شویم و نوروز سیاه پوش عزیزانمان خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدامات شهرداری برای مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: شهرداری شیراز با در پیش گرفتن اقدامات مختلف به کنترل بیماری کرونا کمک کرده است.

ابوالفضل درانی‌نژاد، رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) شیراز نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا گفت: هم‌اکنون برای ورود بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان لیست انتظار داریم و با توجه به بالا بودن میزان مبتلایان سایر بیمارستان‌ها نیز به چرخه درمان این بیماری می‌پیوندند.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز در تعطیلی حمل و نقل عمومی در کشور پیشگام  بود و این تصمیم به موقع شهردار شیراز قابل تقدیر است.

درانی‌نژاد در خصوص وضعیت شیوع کرونا افزود: هم‌اکنون ابتلا به این بیماری خانوادگی و شدیدتر شده، سن مرگ و میر بیماران کاهش پیدا کرده و متأسفانه رکورد تعداد فوتی‌ها شکسته شده است و تا هنگامی که رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به بیش از ۹۰ درصد نرسد، نمی‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس بیمارستان علی‌اصغر(ع) شیراز افزود: شرایط موج سوم کرونا با موج‌های پیشین متفاوت است و می‌طلبد که همه نهادها و مردم برای کنترل آن کمک کنند.

محمود فخری، عضو هیئت مدیره بیمارستان علی اصغر(ع) نیز در این جلسه گفت: شهرداری با اقدامات مختلف همچون ضدعفونی معابر، تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی، توزیع ماسک و ... تمام توان خود را برای مبارزه با این بیماری به کار بسته است.

وی یادآور شد: اگر همراهی و همکاری شهرداری نبود شاید ما امروز مجبور می‌شدیم در حیاط بیمارستان علی اصغر(ع) نیز برای پذیرش بیماران تخت بزنیم.

جواد شاه محمدی، مشاور رئیس بیمارستان علی اصغر(ع) نیز با بیان اینکه ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تامین وسایل حفاظت فردی برای پرسنل و کادر درمان این مركز می‌شود، گفت: بخشی از این هزینه توسط خیرین سلامت و مردم تامین شده است.

وی ضمن تقدیر از سیاست گذاری شهرداری جهت كنترل شیوع كرونا گفت: تعطیلی حمل و نقل عمومی در شیراز به‌عنوان اولین کلان‌شهر ایران تصمیمی به موقع و سریع بود که نشان داد در مجموعه شهرداری سلامت مردم مهم‌تر از اقتصاد است.

شاه‌محمدی بیان كرد: هم‌اکنون میزان رعایت نکات بهداشتی در استان فارس ۶۷.۷ درصد و میانگین کشور ۴۲.۲ درصد است که این آمار نشان از فرهنگ مردم و فعالیت نهادهای فرهنگ‌ساز همچون شهرداری و تبلیغات شهری توسط این نهاد است.

محمدهادی ایمانیه، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین بیمارستان علی اصغر(ع) هم در این جلسه گفت: استان فارس به نسبت سایر استان‌ها در زمینه کنترل بیماری کرونا موفق تر بوده که یکی از دلایل آن همکاری و هماهنگی حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری، استانداری، علوم پزشکی، اصناف و ... است.

وی اظهار كرد: بالاترین میزان آمار کمک‌های مؤمنانه مربوط به استان فارس است که نشان‌دهنده فرهنگ غنی و مهربانی مردم این سرزمین است.

انتهای پیام
captcha