باز هم بین‌الحرمین میعادگاه عاشقان شد
کد خبر: 3929556
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

باز هم بین‌الحرمین میعادگاه عاشقان شد

مراسم سوگواری‌ سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از شب گذشته تا امروز در تمام نقاط استان فارس با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم‌ سوگواری از شب گذشته تا امروز، 25 مهرماه در تمام نقاط استان فارس با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در حال برگزاری هستند.

در محوطه بین‌الحرمین شیراز، موكب ایل قشقایی‌ها كه از سه روز قبل از اربعین برپا شده است، امروز اوج مراسم‌ سوگواری خود را با رعايت پروتكل‌های بهداشتی برگزار می‌كنند. اجرای سوگواری‌های سنتی ایلات عشایر و نوحه‌خوانی و مداحی‌هایی به زبان‌های فارسی، تركی و عربی از جمله برنامه‌های این روز هستند.

در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز طی ایام دهه آخر صفر، مراسم‌ سوگواری با سخنرانی مذهبی و مداحی و مرثیه‌سرایی در محوطه صحن و فضای باز حرم مطهر و با رعایت دقیق پروتكل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در این زمینه در گفت‌وگو با ایكنا گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با كرونا، برگزاری مجالس تجمعی عزاداری در این ایام تعطیل است اما موكب‌هایی در سطح شهر برپا هستند كه این موكب‌های كار پخش صوت مداحی و سوگواری و ایجاد فضای معنوی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینكه پخش نذورات مردمی هم توسط هیئات مذهبی به‌صورت بسته‌بندی انجام می‌شود، گفت: در مساجد و حسینیه‌های استان فارس نیز در نوبت‌های اذان صبح و ظهر و مغرب مراسم‌ سوگواری به‌صورت محدود و در زمان یك ساعت انجام می‌شود.

محمدیان با تأكید بر اینكه تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در برگزاری مراسم‌ سوگواری اجرا می‌كنیم، گفت: در روز 28 صفر، برای حفظ سلامت مردم مراسم‌ تجمع و پیاده‌روی و حركت خودرویی و حركت هیئات مذهبی نداریم.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس یادآور شد: پیش از این بنا بود كه در سالروز شهادت امام رضا(ع) جمعی از هیئات مذهبی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای عرض ادب و تسلیت به ساحت مقدس آن حضرت، جمع شوند كه این برنامه به دلیل مصوبه ستاد مبارزه با كرونا تعطیل شد؛ چرا كه اولویت برنامه‌های ما حفظ سلامت مردم است.

انتهای پیام
captcha