همراه با صدا و سیمای فارس در روزهای پایانی صفر
کد خبر: 3929511
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

همراه با صدا و سیمای فارس در روزهای پایانی صفر

با فرا رسیدن روزهای سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) صدا و سیمای مرکز فارس ویژه برنامه های مختلفی را آماده پخش کرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر، رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و شهادت عالم آل محمد امام رضا(ع) شبکه استانی سیمای فارس ویژه برنامه «چلچراغ» به‌مدت 75 دقیقه از امروز پنجشنبه، 24 مهر تا شنبه پیش‌رو هر شب ساعت 22 با بخش‌های کارشناسی، مداحی و مرثیه‌سرایی، شعرخوانی، گفت‌وگو با شاعران و پخش میان برنامه‌های مذهبی با تهیه‌کنندگی الله بخش بهار سعدی و گویندگی آرش جمال‌الدینی از مسجد وکیل شیراز که به‌طور همزمان از دو شبکه فارس و شما پخش می‌شود، تقدیم مردم عزادار می‌کند.

ویژه برنامه رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت مام حسن مجتبی(ع) در روز جمعه، 25 مهرماه ساعت 9 صبح به‌مدت 60 دقیقه با تهیه‌کنندگی عباس روزیطلب و با بخش‌های مختلفی از جمله نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی، شعرخوانی شاعران آیینی و گفت‌وگو با کارشناسان از سیمای فارس پخش می‌شود؛ همچنین این ویژه برنامه در این دو روز، صبح‌ها از ساعت 9 صبح به‌طور زنده از شبکه سراسری شما و شبکه فارس با مخاطبان خود همراه خواهد شد.

همچنین از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز فارس در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) پخش فیلم‌های سینمایی تنهاترین سردار، بازگشت به جهنم، مسافر شب و میان برنامه‌های نوحه‌سرایی و مستند یک شرح بی نهایت در خصوص پخت آش نذری 28 صفر در خلدبرین شیراز، مستند مشهد الرضا(ع)، مستند یا ضامن آهو  است.

معاونت صدای مرکز فارس هم در روزهای پایانی ماه صفر با تهیه و پخش ویژه برنامه‌های متنوعی با شنوندگان سوگوار و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) همراه می‌شود.

در روز 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه «رسول مهربانی» با هدف آشنایی با سبک زندگی، سیره و رفتار آن بزرگواران در رادیو فارس به‌طور زنده پخش می‌شود.

ویژه برنامه «رسول مهربانی» شامل بخش‌های مختلفی از جمله برقراری ارتباط زنده با حرم‌های مطهر حضرت امام رضا(ع)  و حضرت معصومه(س)، پخش مداحی، مباحث کارشناسی، گزارش، تلفن و پیامک‌های شنوندگان، شعرخوانی و گفت‌وگو در خصوص سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به تهیه‌کنندگی رضا شامخی و گویندگی آرش جمال‌الدینی، نویسندگی هاجر کوشکی و گزارشگری طیبه زارع  از ساعت 9 صبح به مدت120 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

«خورشید هشتم» نیزعنوان ویژه برنامه زنده رادیو فارس در روز شهادت امام رضا(ع) است که در این برنامه به بررسی ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی و شرایط سیاسی، حکومتی و اجتماعی دوران آن امام همام پرداخته می‌شود.

ارتباط تلفنی با حرم‌های مطهر ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس و حضرت فاطمه معصومه(س) و بیان سبک و سیره زندگی امام هشتم، مداحی، شعرخوانی گزارش، مباحث کارشناسی، ارتباط تلفنی با خبرنگاران آزاد شهرستان و اطلاع از حال و هوای نقاط مختلف استان و آئین‌های عزاداری، تلفن و پیامک بخش‌های ویژه برنامه خورشید هشتم را تشکیل می‌دهند که در روز آخر ماه صفر، همزمان با شهادت امام رضا(ع) از ساعت 9 صبح تا 11 از رادیو فارس پخش می‌شود.

همچنین در روز آخر ماه صفر از دیگر برنامه‌های رادیو فارس می‌توان به غمنامه عشق، آه از غربت بهار، دور عاشقان و زیارت حضرت رسول اکرم(ص)، میزبان که به سیره پیامبر(ص) در جامعه امروز می‌پردازد، ارغنون، خاتم عشق، سیمای محمد، نمایش ویژه شهادت حضرت امام رضا(ع) و در ماتم خورشید در روز جمعه بیست و پنجم مهرماه و برنامه‌های دور عاشقان، نور هشتم، پنجره فولاد، زیارت‌نامه امام رضا(ع)، آشناترین غریب، بهشت هشتم روز شنبه بیست و ششم مهرماه 1399 و  پلاک 40 که به‌مدت 55 دقیقه به‌طور زنده پنجشنبه بیست و چهار مهرماه از صدای مرکز فارس پخش خواهد شد.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان هم با تولید آثار متناسب با این ایام از جمله تولید استوری موشن، پادکست و پوستر، ایجاد صفحه ویژه در وب سایت، معرفی برنامه‌های صدا و سیما در پیام‌رسان‌ها و استفاده از بسترهای ارتباطی مانند اپلیکیشن شبکه فارس همراه و تلویزیون اینترنتی با مخاطبان خود همراه می‌شود.

معاونت خبر رسانه استانی هم با اطلاع‌رسانی و پوشش خبری مراسم عزاداری و برنامه‌های روزهای پایانی ماه صفر متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی به انعکاس رویدادهای مربوط به این ایام در بخش‌های مختلف خبری می‌پردازد و تولید و پخش هشت گزارش خبری تلویزیونی و چهار گزارش خبری رادیویی، پوشش خبری برنامه‌های اجرایی، پوشش مراسم عزاداری نقاط مختلف استان از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت خبر مرکز فارس در این مناسبت‌ها است.

انتهای پیام
captcha