اختصاص آنتن زنده از حرم مطهر رضوی برای استان‌های کشور
کد خبر: 3929212
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
در ایام پایانی صفر صورت می‌گیرد؛

اختصاص آنتن زنده از حرم مطهر رضوی برای استان‌های کشور

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های روزهای پایانی ماه صفر در مشهد، از اختصاص آنتن زنده از حرم مطهر رضوی برای استان‌های سراسر کشور خبر داد.

اختصاص آنتن زنده از حرم مطهر رضوی برای استان‌های کشورمحمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تشکر از مردم در خصوص رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع)، در تشریح برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر بیان کرد: خوشبختانه در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم و اربعین حسینی نیز مردم همکاری لازم را با ما داشتند و از این بابت هیچ مشکلی پیش نیامد، همین تقاضا را نیز از مردم ولایت‌مدارمان در ایام پایانی ماه صفر داریم.

وی افزود: در سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ولی نعمتمان امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای همانند هر سال داریم، خواهش داریم مانند اربعین و دهه اول محرم رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند، همانطور که این امر را در شرایط بحران نیز ثابت کردند. از طرفی دین مبین اسلام تأکید فراوان بر حفظ سلامت و جان مسلمانان دارد، ضمن اینکه خوشبختانه افراد متدین در دو مناسبت گذشته یعنی دهه اول محرم و اربعین نیز به‌طور قابل قبولی پروتکل‌ها را رعایت کردند و همین انتظار را نیز در دهه پایانی ماه صفر از مردم داریم تا برگزاری مراسم عزاداری در این ایام باعث شیوع کرونا نشود.

براتی ادامه داد: در ایام اربعین خوشبختانه آمار ورود زائران و مسافران به مشهد پایین بود که این آمار پس از دهه پایانی ماه صفر اعلام خواهد شد؛ لذا در بحث ورود زائران به مشهد با مشکل چندانی مواجه نبودیم، اما در پایان ماه صفر در سال‌های گذشته میزبان زائران سواره و پیاده زیادی بودیم. در سال گذشته، پنج میلیون و 148 هزار زائر سواره و 505 هزار زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شدند، اما در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و برابر اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا، امسال هیچگونه پیاده‌روی در هیچ‌یک از محورها و نقاط منتهی به مشهد مقدس نخواهیم داشت.

وی گفت: بر این اساس انتظار داریم مردم متدین و ولایتمدار که مقید به رعایت مسائل دینی و بهداشتی هستند بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا امسال را گذرانده و به امید خدا پس از پایان کرونا در سال‌های آینده باشکوه‌تر از هر سال در خدمت زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) باشیم. در راستای پر کردن خلأ از عدم حضور زائران پیاده در مشهد مقدس برنامه‌ریزی شده در این ایام از 25 صفر حدود 80 هیئت 80 نفره به 80 نقطه کشور اعزام شوند. اینها، افرادی هستند که در سنوات گذشته به زائران پیاده امام رضا(ع) ارائه خدمت می‌کردند و در سال جاری از توفیق خدمت محروم شدند و به‌صورت داوطلبانه و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تصمیم گرفتند به 80 نقطه کشور که بیشترین زائران پیاده را در سنوات گذشته داشته‌اند سفر کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: این خدام  که در بینشان افراد متخصص از جمله پزشک، مهندس و ... هستند نیز در آنجا علاوه بر اجرای مراسم مذهبی و اقامه عزا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موارد خدمات درمانی، امور مربوط به عمران و آبادانی و ... خدمت‌رسانی خواهند داشت که امیدواریم این اقدام بخشی از این خلأ را برای زائرانی که هر سال افتخار تشرف به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را داشتند با حضور خادمان حضرت رضا(ع) در دیار خودشان پر کند.

وی اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته نیز آنتن زنده برای همه استان‌های کشور از بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اختصاص یافته که صدا و سیمای هر استان می‌تواند با زبان و فرهنگ خودشان از حرم مطهر رضوی برای مردم برنامه تولید کرده و به‌صورت زنده از سیمای استانی خود پخش کند و به جای اینکه به مشهد تشرف یابند در محل زندگی خود برنامه زنده از حرم مطهر رضوی را شاهد باشند. هزینه‌هایی که همه ساله موکب‌ها نیز برای زائران در ایام پایانی ماه صفر  صرف می‌کردند در سال جاری قرار است در قالب  بسته معیشتی آماده و به افراد نیازمند اهدا شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به بحث زیارت نیابتی اظهار کرد: این اقدام نیز در دهه امامت و ولایت به‌صورت نمونه انجام شد که خوشبختانه این برنامه هم در این ایام انجام خواهد شد و امیدواریم این برنامه‌ها که بضاعت ما بود اجرایی شود و با یاری خداوند و عنایت امام رضا(ع) این ویروس منحوس هر چه زودتر از جامعه جهانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهر مشهد برچیده شود و در آینده نزدیک به‌صورت حضوری خدمتگزار زائران معزز بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) باشیم.

وی گفت: در پایان ماه صفر، آمار دقیق ورودی زائران و مسافران به استان خراسان رضوی و مشهد از 20 صفر تا پایان این ماه اعلام خواهد شد، ضمن اینکه این را وظیفه خود می‌دانم از همه عزیزانی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و اربعین اهتمام ورزیدند تشکر ویژه داشته باشم.

انتهای پیام
captcha