کارکردهای وقف از سوی رسانه‌ها تبیین شود
کد خبر: 3929095
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

کارکردهای وقف از سوی رسانه‌ها تبیین شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به فرارسیدن دهه وقف از 24 مهرماه، بر تبیین کارکرد و ظرفیت‌های وقف در استان از سوی رسانه‌ها تأکید کرد.

کارکردهای وقف از سوی رسانه‌ها نبیین شودحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا نقش رسانه‌ها در تبیین وقف را یادآور شد و اظهار کرد: از روز پنجشنبه 24 مهرماه مصادف با 27 صفر دهه وقف آغاز خواهد شد و تا روز شنبه سوم آبان ماه جاری مصادف با هفتم ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ وقف دارند، بر تبیین کارکرد و ظرفیت‌های وقف در استان از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

زارع‌زاده با اشاره به روزشمار دهه وقف در سال جاری گفت: روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه همزمان با روز وقف به نام «کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی وقف و امورخیریه»، روز جمعه ۲۵ مهرماه همزمان با شهادت امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) به نام «نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت» و روز شنبه ۲۶ مهرماه همزمان با شهادت امام رضا (ع) به نام «نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۷ مهرماه همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول به نام «نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف»، روز دوشنبه ۲۸ مهرماه به نام «نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی» و روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه به نام «کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید» نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۳۰ مهرماه و ۱ آبان ماه  را به نام‌های «جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری» و «خدمات اجتماعی نهاد وقف» اعلام کرد و گفت: همچنین روزهای دوم و سوم  آبان ماه نیز به نام «نقش مردم در احیاء و صیانت از موقوفات» و «نقش وقف در حوزه سلامت» نامگذاری شده که برنامه‌هایی برای این دهه در استان و با درنظر گرفتن شرایط کرونا پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha