راه‌اندازی خیمه‌گاه كتاب اربعین در پایتخت كتاب ایران
کد خبر: 3928171
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵

راه‌اندازی خیمه‌گاه كتاب اربعین در پایتخت كتاب ایران

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، خیمه‌گاه كتاب اربعین در موكب احمدبن موسی(ع) وابسته به شهرداری شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرزاد صدری، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عصر پنج‌شنبه، 17 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: موکب احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز یکی از بزرگ‌ترین موکب‌های ایران در مرز شلمچه است که به ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائرین پیاده اربعین حسینی می‌پردازد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، توفیق راه‌اندازی موکب در مرز از کارکنان خدوم شهداری شیراز سلب شد با این حال موکب به‌صورت نمادین در فضایی در حدود 300 متر مربع برپا شده و فعالیت فرهنگی و هنری با محور فرهنگ عاشورا و سیره امام حسین(ع) پرداخت.

صدری بیان كرد: خیمه‌گاه کتاب اربعین سال گذشته در موکب احمدبن موسی(ع) شلمچه برپا شد و علاوه بر راه‌اندازی کتابخانه در گردش برای زائران، مسابقه کتابخوانی «چله‌نشین عشق» نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز  خیمه‌گاه کتاب همزمان با کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای شیراز برپا شد، گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در رویدادهای فرهنگی، سامانه آزمون آنلاین کتابخوانی به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را از ابتدای سال 1399 آغاز کرد که همزمان با روز اربعین در خیمه‌گاه کتاب موکب احمدبن موسی(ع) آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: هم‌اکنون تا پایان ماه صفر آزمون «چله‌نشین عشق» بر روی سامانه ادامه خواهد داشت و عموم مردم می‌توانند به راحتی در این آزمون که در برگیرنده پرسش‌هایی درباره کتاب‌های عاشورایی است، شرکت کنند.

صدری ادامه داد: این سامانه به آدرس www.shiraz-brc.ir فعالیت می‌کند و از  این پس آمادگی دارد به تمام مؤسسات خصوصی و دولتی در زمینه برگزاری آزمون کتابخوانی خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha