تلاش جهاددانشگاهی برای کاربردی کردن آموزش‌ها
کد خبر: 3927867
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

تلاش جهاددانشگاهی برای کاربردی کردن آموزش‌ها

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینكه انقلاب اسلامی با رویكردهای كاربردی می‌تواند در كنار دانشگاه‌های معتبر به ارائه خدمات مختلف بپردازد، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در این راستا برای ارتقای سطح علمی و کاربردی كردن آموزش‌ها و ارائه‌ مهارت به طیف‌های مختلف جامعه ارائه خدمات داشته باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس، امروز، 16 مهر ماه در دیدار با رئیس دانشگاه سلمان فارسی كازرون با تأكید بر ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهادهای علمی، گفت: جهاددانشگاهی با رویکردهایی کاربردی که در حوزه‌های آموزش و پژوهش دارد، می‌تواند در کنار دانشگاه‌های معتبر کشور به ارائه خدمات گوناگون پرداخته و در این راستا برای ارتقای سطح علمی و کاربردی كردن آموزش‌ها و ارائه‌ مهارت به طیف‌های مختلف جامعه ارائه خدمات داشته باشد.

وی، استفاده از پژوهش‌های فناورانه و کاربردی در کنار آموزش‌های صفر تا صد در چرخه‌ مهارتی را از رویکردهای برجسته جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: همکاری و تعامل با نهادهای علمی و معتبری مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون را جزو مأموریت‌های این نهاد می‌دانیم و امیدواریم به دنبال امضا تفاهم‌نامه‌ مشترک، بتوانیم شاهد آغاز فصل مناسب و اثرگذاری از فعالیت‌های موثرتر دانشگاهی در سطح شهرستان کازرون باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس همچنین بافت اجتماعی و گرایش عمومی مردم کازرون به حمایت از فعالیت‌های دانشگاهی را از بسترهای مناسب برای توسعه‌ موثر فعالیت‌های علمی در سطح این شهرستان برشمرد و گفت: در صورتی که مجموعه مدیریتی شهرستان کازرون بتواند امکانات لازم را فراهم کند، ما می‌توانیم مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را با همکاری و پشتیبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این شهرستان ایجاد کنیم.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس یادآور شد: با توجه به شناختی که از مردم کازرون داریم و اینکه همیشه شاهد بوده‌ایم این مردم به دنبال علم و تحصیل و خلاقیت و نوآوری بوده‌اند، این مسئله دور از دسترس نیست.

روحیه تعامل‌گرای مستتر در جهاددانشگاهی

غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست ضمن قدردانی از روحیه تعامل‌گرای مستتر در سطح مدیریت و ارکان مختلف جهاددانشگاهی استان فارس، بر ضرورت استفاده از چنین ظرفیتی برای توسعه منطقه تأکید كرد و گفت: یکی از بسترهای اساسی توسعه، هم‌افزایی میان نهادها و دستگاه‌هایی است که با رویکردهای علمی به دنبال حل مسائل جامعه هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی فارس و با هرچه شفاف‌تر شدن مسیرها و بسترهای همکاری‌های مشترک، بتوانیم از مجموعه‌ی توانمندی‌های علمی و فرهنگی هر دو طرف برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه استفاده کنیم.

فاضل‌نیا با اشاره به انتظارات عمومی مردم در شهرستان کازرون و مناطق پیرامون آن از دانشگاه سلمان فارسی و با قدردانی از پیگیری‌های مدیر جهاد دانشگاهی واحد کازرون، برای انعقاد این تفاهم‌نامه، افزود: مطالبه عمومی مردم این است که دانشگاه سلمان فارسی را پیشران توسعه قرار دهیم و خدمات آن را به سطوح مطلوب‌تری ارتقا دهیم که این مهم جز با گام‌های بلند و جهادگونه محقق نمی‌شود.

ورود جهاد دانشگاهی به مسائل عمومی جامعه

رئیس دانشگاه سلمان کازرون گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی نیز نشان داده است که ذیل چنین گفتمانی به مسائل عمومی جامعه ورود پیدا می‌کند، بنابراین می‌توان به صورتی هم‌افزا برای تحقق مطالبه عمومی و برحقِ مردم شریف کازرون مبنی بر تقویت دانشگاه سلمان فارسی به عنوان قطب علمی منطقه که مطالبه‌ای برای توسعه استان فارس نیز محسوب می‌شود، عمل کرد.

بنا بر این گزارش در این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون با جهاد دانشگاهی استان فارس در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به امضا روسا و معاونان آموزشی این دو نهاد علمی و پژوهشی رسید.

از مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی با رویکرد مهارت‌محور و فناورمحور، انجام پژوهش‌های کاربردی ـ مطالعاتی به صورت مشترک، ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های پژوهشی، بهره‌مندی طرفین از امکانات سخت‌افزاری و توانمندی‌های علمی، همکاری در برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی، همکاری مشترک در راه‌اندازی مراکز پژوهشی و خدمات تخصصی و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha