کرسی‌های تلاوت رضوی در دهه پایانی ماه صفر
کد خبر: 3927513
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

کرسی‌های تلاوت رضوی در دهه پایانی ماه صفر

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی این مرکز در ماه‌های محرم و صفر، گفت: پویش ملی «با قرآن حسینی بمانیم» در ماه محرم و در پنج بخش اجرا شد و ۱۰ کرسی‌ تلاوت رضوی نیز به‌ مناسبت ایام پایانی ماه صفر برگزار می‌شود.

کرسی‌های تلاوت رضوی در دهه پایانی ماه صفرحجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن اشاره به جایگزینی فعالیت‌های مجازی به جای برنامه‌های حضوری جهت پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: در ماه محرم پویش ملی «با قرآن حسینی بمانیم» در ۵ محور اصلی به اجرا رسید. یکی از محورهای پویش ملی «با قرآن حسینی بمانیم»، مفاهیم سوره مبارکه فجر براساس تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی بود که براساس آن روزانه، مسابقه پیامکی نیز برگزار شد. طرح تلاوت سوره مبارکه فجر در شب عاشورا نیز از جمله محورهای این پویش بود که با استقبال خوبی از سوی قرآنیان و عموم مردم روبه‌رو شد و ثواب این تلاوت‌ها به حضرت صاحب‌الزمان(عج) اهدا شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: ختم روزانه قرآن در دهه اول نیز یکی دیگر از این برنامه‌های قرآنی بود که در برگزاری هر روز از این ختم قرآن‌ها یاد یک شخصیت شاخص از شهدای کربلا و یک گروه از شهدای انقلاب اسلامی ایران به‌صورت محوری گرامی داشته شد، این برنامه قرآنی که با همکاری نرم‌افزارهای «حبل‌المتین» و «باد صبا» به اجرا رسید، در پایان دهه اول محرم با ختم ۳۴ دور از مصحف شریف همراه بود.

وی بیان کرد: فراخوان دلنوشته‌‎های عاشورایی نیز با استقبال گرمی از سوی مخاطبان همراه بود و آثار متنوعی در قالب‌های مختلف تحت عنوان «دلنوشته‌های عاشورایی» از طریق فضای مجازی دریافت شد، همچنین صدها نقاشی عاشورایی توسط کودکان قرآنی برای ما ارسال شد و مجموع مشارکت مردم در مسابقات پویش ملی «با قرآن حسینی بمانیم» به ۹۶۲۶ نفر رسید. مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از ابتدای سال جاری و پس از شروع فراگیر و کرونا در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه ولایت، نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان پویش‌های مجازی قرآنی را جایگزین فعالیت‌های حضوری کرده و اجرای پویش‌هایی مانند «با قرآن در خانه بمانیم» را در دستور کار قرار داده و بدین سبب مخاطب خوبی نیز جذب شده است.

10 کرسی تلاوت رضوی در 10 استان

میریان اضافه کرد: در ادامه این برنامه‌های قرآنی و مجازی، چند فعالیت به‌مناسبت ایام عزاداری دهه آخر صفر مورد نظر قرار گرفته که یکی از آن‌ها، اجرای ۱۰ کرسی تلاوت رضوی در ۱۰ شب پایانی ماه صفر است، هر یک از این کرسی‌های تلاوت در یکی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد‌ که اولین محفل قرآنی به میزبانی استان کرمانشاه و همزمان با شام اربعین حسینی خواهد بود، پایان‌بخش سلسله‌کرسی‌های تلاوت رضوی در دهه پایانی صفر نیز همزمان با پایان عزاداری‌ها، شب شهادت حضرت رضا(ع) در شهر کرمان و در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی با بیان اینکه کرسی‌های تلاوت رضوی به‌صورت مجازی و حضوری و با همکاری اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این محافل قرآنی قاریان برتر هر استان به‌صورت حضوری تلاوت خواهند داشت و از طریق ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی هر شب یک قاری بین‌المللی نیز در این محافل قرآنی به اجرای تلاوت خواهد پرداخت، در هر یک از این محافل، مسابقات قرآنی نیز به‌صورت پیامکی اجرا می‌شود.

میریان گفت: ختم قرآن و اهدا ثواب تلاوت به حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع) از جمله برنامه‌هایی است که در دهه پایانی صفر با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها برگزار خواهد شد، همچنین اجرای مسابقات و ارائه محتوای مجازی در شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام عزاداری ماه صفر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha