افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه کرمانشاه در دهه وقف
کد خبر: 3926942
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه کرمانشاه در دهه وقف

مدیرکل اوقاف کرمانشاه گفت: تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در بقاع متبرکه استان آغاز شده و همزمان با دهه وقف افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از اتمام نصب استراکچر و پنل‌های انرژی خورشیدی در سایت 10 بقعه متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با دهه وقف 10 نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: از مجموع 10 سایت انرژی خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در سطح استان، کار‌های مرتبط با حفر چاه ارت و استراکچر، پنل‌ها و تابلو‌های برق AC و DC و اینورتر‌های سایت مجتمع آل‌آقای شهرستان کرمانشاه و امامزاده باقر(ع) بیستون امامزاده حسن(ع) اسلام آبادغرب، بقعه سیدصالح وزمله، احمد ابن اسحاق(ره) سرپل‌ذهاب، بقعه ویس القرن، امامزاده محمود آگاه و امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر و سایت اداره‌کل انجام شده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در بقاع متبرکه استان کرمانشاه آغاز شده و در دهه وقف افتتاح خواهد شد. راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌های درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و گسترش فعالیت‌های عمرانی است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه استان می‌توان شاهد تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر بود.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان با اشاره به ظرفیت تولید برق در بقاع متبرکه، گفت: ظرفیت تولید برق در بقاع متبرکه ۲۰۰ کیلووات خواهد بود و این اقدام در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است که امروز با موفقیت در 10 بقعه متبرکه استان به انجام رسیده است.

انتهای پیام
captcha