مراجعه غیرضروری به مراكز درمانی خطر ابتلا به كرونا را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3926553
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

مراجعه غیرضروری به مراكز درمانی خطر ابتلا به كرونا را افزایش می‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأكید بر اینكه با مراجعه به پزشک خانواده و مراکز ۱۶ ساعته از افزایش سرایت کرونا به افراد جلوگیری کنیم، گفت: مراجعه غیرضروری مردم به بیمارستان‌ها، موجب ازدحام در بیمارستان‌ها و افزایش خطر ابتلای افراد می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 9 مهرماه در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، گفت: با توجه به انتشار کروناویروس در تجمع‌ها و نیز خطر ابتلای افراد در بیمارستان‌ها، مردم باید پیش از هرگونه اقدام برای مداوا، به پزشک خانواده و مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه افراد مشکوک و علامت‌دار با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، در صورت نیاز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند، افزود: بسیاری از افراد پس از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، نیازمند بستری شدن و یا دریافت خدمات درمانی از سوی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیستند.

لطفی بر این نكته تأكید كرد: نباید با مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها، زمینه آسیب به منابع، کارکنان، تجهیزات و کادر بهداشت و درمان را تشدید کرد و خطر ابتلا به كرونا را افزایش داد.

وی ضمن اعلام انجام بیش از دو هزار مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس دانشگاه علوم پزشكی شیراز پرداخت.

بررسی اقدامات انجام شده، شیوه توزیع و روند استفاده از واکسن آنفلوانزا در سطح استان فارس، بررسی وضعیت هشدار و قرمز کرونا در سطح استان و شهرستان ها نیز دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست از توزیع واکسن آنفلوانزا در تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان استان خبر داد و تأکید کرد: استفاده از واکسن آنفلوآنزا برای عموم مردم لازم نیست و لازم است افراد خارج از گروه‌های اعلام شده از مراجعه برای دریافت واکسن خودداری کنند.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به وضعیت شهرستان‌های قرمز و در وضعیت هشدار استان، این شهرستان‌ها برای اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمگیری‌های مورد نیاز به استانداری معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha