سیره شهدا به نسل جدید معرفی شود
کد خبر: 3926273
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

سیره شهدا به نسل جدید معرفی شود

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس تأكید كرد: سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود تا نسل جدید هم بتوانند از این سیره استفاده کنند و به آن نقطه‌ای که شهدا رسیدند، دست یابند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 8 مهرماه در یازدهمین آئین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» استان که با دیدار و تجلیل از خانواده شهید «کریم خسروانی» در زاهدشهر شهرستان فسا به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: سخن گفتن در رابطه با مقام شهدا کار آسانی نیست، در این باره باید خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان جنگ حرف بزنند چرا که آنان با شهدا زندگی کردند.

وی افزود: شهدا، خوب زندگی کردند و خوب از دنیا رفتند و خدا آنان را خریده است و با بهترین نوع مرگ از دنیا رفتند و در واقع شهدا و ایثارگران دسته گل‌هایی بودند که با تربیت امام راحل به مقصود و وصال یار رسیدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با تأکید بر اینکه شهدای ما درس صحیحی را از مکتب امام حسین(ع) گرفتند، افزود: حضرت عبدالله(ع) و قاسم فرزندان امام حسن مجتبی(ع)، در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و امروز بعد از 1400 سال، امثال شهید خسروانی با وجود سن کم که هنوز به 12 سال هم نرسیده است، از آن بزرگواران تاسی پیدا کردند و شهادت را به عنوان «احلی من العسل» برگزیدند.

امیدی با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حمایت‌های خود از طرح «سه‌شنبه‌های تکریم»، در کنار خانواده‌های شهدا بوده است، افزود: امیدواریم با عنایت شهدا و نابودی بیماری کرونا به‌صورت حضوری دست بوس خانواده شهدا باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس افزود: سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود تا نسل جدید هم بتوانند از این سیره استفاده کنند و به آن نقطه‌ای که شهدا رسیدند دست یابند.

انتهای پیام
captcha