والدین نقش خود را در آموزش رعایت اصول بهداشتی به فرزندان جدی بگیرند
کد خبر: 3926038
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

والدین نقش خود را در آموزش رعایت اصول بهداشتی به فرزندان جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأكید كرد: والدین الگویی برای رعایت اصول بهداشتی در ایام کرونا هستند و می‌توانند با آموزش صحیح، خطر ابتلای دانش‌آموزان به این بیماری را کاهش دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 7 مهرماه در یکصد و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه  با بیان اینکه رفتار والدین در مقابله با بیماری کووید ۱۹ الگویی برای دانش‌آموزان و فرزندان است، گفت: والدین الگویی برای رعایت اصول بهداشتی در ایام کرونا هستند و می‌توانند با آموزش صحیح خطر ابتلای دانش‌آموزان به این بیماری را کاهش دهند.

وی افزود: لازم است با تغییر صحیح شیوه زندگی در ایام کرونا، راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی را به فرزندانمان آموزش دهیم.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با توجه به افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در برخی از شهرستان‌های استان، بر نظارت ویژه برای بررسی دلایل روند افزایشی این بیماری با حضور تیم‌های ستاد دانشگاهی تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش کارکنان مراکز درمانی در ارائه خدمات بهینه، بر حفظ سلامت کارکنان و پیگیری‌های لازم برای تزریق واکسن آنفولانزا به این گروه تأکید کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و شیوه خدمت‌رسانی به آنان، اعلام نتایج ارزیابی تیم‌های اعزامی به شهرستان‌های دارای موارد بالای ابتلا به کووید۱۹، میزان سهمیه واکسن و نحوه توزیع آن، ظرفیت تخت‌های بستری و ویژه و اقدامات مربوط به گندزدایی محیط های مراکز درمانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha