پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی حفظ قرآن در فارس / مشخص نبودن زمان اعلام نتیجه
کد خبر: 3925915
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی حفظ قرآن در فارس / مشخص نبودن زمان اعلام نتیجه

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی و حفظ قرآن زیر ۱۰ سال در این استان خبر داد و گفت: هنوز زمان اعلام نتیجه این آزمون‌ها مشخص نیست.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی و حفظ قرآن زیر 10 سال در این استان خبر داد و گفت: به دلیل اینكه داوری نهایی در تهران انجام می‌شود، هنوز زمان اعلام نتیجه این آزمون‌ها مشخص نیست.

وی افزود: طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن كریم و آزمون شفاهی حفظ زیر ۱۰ سال به‌منظور لبیك به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در دستور كار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

جلالی با بیان اینكه این آزمون‌های شفاهی در مرداد و شهریورماه سال جاری برگزار شدند، گفت: افراد شركت‌كننده در آزمون شفاهی، همگی برگزیدگان آزمون كتبی بودند كه در بهمن‌ماه سال گذشته در سایت https://www.quranedu.ir شركت كرده بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اظهار كرد: در طرح تشویقی حافظان 5 جزء قرآن در بخش آقایان 86 نفر نام‌نویسی كرده بودند كه از این تعداد 71 نفر شركت كردند و در بخش بانوان نیز 506 نفر نام‌نویسی كرده بودند كه 307 نفر در آزمون شفاهی شركت كردند.

وی اظهار كرد: همچنین در آزمون حفظ زیر 10 سال نیز در بخش پسران 156 نفر مجاز شده بودند كه از این تعداد 86 نفر و در بخش دختران نیز 243 نفر مجاز شده بودند كه 145 نفر از آنان در آزمون شركت كردند.

جلالی با بیان اینكه این آزمون‌ها در ادارات اوقاف شهرستان‌ها، بقاع متبركه یا برخی از مؤسسات قرآنی برگزار شد، گفت:‌ آزمون شفاهی به صورت ضبط فایل‌های صوتی بود كه این فایل‌ها توسط حافظان كل قرآن هر شهرستان در گام نخست داوری شده و به تهران ارسال شد و در آنجا نیز این داوری‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد و اگر در بازبینی‌ها هم همان نمره داوری نهایی شد، لیست‌ها برای ادارات اوقاف استان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس امور قرآنی اوقاف فارس بیان كرد: افرادی كه در طرح تشویقی حافظان 5 جزء قرآن حد نصاب نمره را كسب كنند، 500 هزار تومان هدیه نقدی از سازمان اوقاف دریافت خواهند كرد و به پذیرفته‌شدگان آزمون شفاهی حفظ زیر 10 سال كه نمره بالای 70 را كسب كنند، گواهی صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha