همگرایی؛ نخستین قدم برای مقابله با دشمنان
کد خبر: 3924942
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

همگرایی؛ نخستین قدم برای مقابله با دشمنان

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه باید تلاش کنیم تا در زمینه اقتصادی و سایر عرصه‌ها نیز به‌ حدی از توان برسیم تا دشمنان توان مقابله با ما را نداشته باشد، گفت: اولین قدم در این زمینه همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس، امروز، 2 مهرماه در سفر سردار مطهری به استان فارس و در جمع بسیجیان اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان ضمن تبریك هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع ما از میهن اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و در عرصه‌های مختلف همچون فیزیکی، سیاسی، اقتصادی، سایبری و ...  بوده و ادامه دارد.

وی با اشاره به عدم توانایی دشمن در ایجاد جنگ نظامی با کشورمان، افزود: نبود جنگ نظامی نشان از ناتوانی دشمن در مقابله با ما است و باید تلاش کنیم تا در زمینه اقتصادی و سایر عرصه‌ها نیز به‌حدی از توان برسیم تا دشمنان توان مقابله با ما را نداشته باشد.

اسماعیلی گفت: اولین قدم در این زمینه همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود است و یکی از مهم‌ترین این موارد تقویت هویت در ابعاد مختلف است که این هویت‌بخشی نیز با راهکار مناسب آن در آموزش‌ و پرورش انجام می‌شود و نقش بسیج فرهنگیان در این زمینه می‌تواند بسیار پررنگ و مؤثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اولین دبیرخانه کشوری سند تحول بنیادین به ابداع آموزش‌ و پرورش فارس، گفت: کارهای عملیاتی گسترده‌ای در حوزه اجرای سند تحول بنیادین انجام‌شده که آثار آن در آینده نمایان می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس با اشاره به راهکارهای 137 گانه سند تحول بنیادین، گفت: اجرای این راهکارها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار مؤثر و کارگشا بوده، چنانچه توجه به همین راهکارها موجب کاهش مشکلات در اجرای آموزش مجازی و ارتباط مؤثر با والدین دانش‌آموزان در تداوم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در دوران کرونا شده است.

وی، تمدن‌سازی، جوانان مؤمن، شناخت گذشته را از مهم‌ترین کلید واژه‌های گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: در اجرای کار عملیاتی باید این کلید واژه‌ها مورد توجه فرهنگیان بسیجی قرار گیرد و در این زمینه‌ها تفکر و تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام
captcha