اشتغال‌زایی مؤثرترین راه مقابله با قاچاق است
کد خبر: 3924467
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

اشتغال‌زایی مؤثرترین راه مقابله با قاچاق است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: باید بین سرشبکه‌ها و انسان‌های نیازمندی که برای تأمین معیشت خود دچار خطا و اشتباه شده‌اند تفاوت قائل شویم؛ باید تلاش کنیم راهی دیگر برای اشتغال و امرار معاش افراد فراهم کنیم، سپس این راه سوخت‌کشی را محکم ببندیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته، 31 شهریورماه در دیدار با حجت‌الاسلام موسوی، رئیس جدید عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی استان، گفت: استان سیستان‌وبلوچستان از لحاظ مختلف، از جمله گستردگی، محرومیت، مرزهای گسترده آبی و خاکی، تمرکز دشمن برای ایجاد آشوب در این منطقه و در کشور، ورود مواد مخدر و مواردی از این دست که باعث سختی کار می‌شود، تفاوت‌هایی با سایر نقاط دارد، اما آن عاملی که فعالیت در این خطه را آسان و گوارا می‌کند، وجود مردمی خوب است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: یکی از نشانه‌های خوب مردم استان، صبر و همراهی با نظام بوده، با وجود این‌که به صدای آن‌ها و دردهایشان توجه نشده است. با وجود توطئه‌های فراوان دشمن برای ایجاد ناامنی در این منطقه، این استان نقش اساسی در تأمین امنیت کشور داشته است؛ تنوع قومی و مذهبی در استان به‌گونه‌ای است که از آن به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی یاد می‌شود.

وی سه نکته را به نیروهای انتظامی و عقیدتی که در استان مشغول به فعالیت هستند، متذکر شد و در نکته اول بر تقویت مسائل دینی و روحیه ایمان تأکید کرد و افزود: با توجه به وجود زمینه‌های آلودگی در استان، برای این‌که نیروها بتوانند خود را از این مسائل حفظ کنند، نیازمند تقویت مسائل دینی و روحیه ایمان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نکته دوم را رعایت اخلاق اسلامی و برخورد خوب با مردم مطرح و اظهار کرد: اقتدار نظام و مهر و محبت باید همراه هم نشان داده شوند و هیچ کدام به تنهایی کافی نیستند.

وی با ابراز تأسف نسبت به کم‌کاری‌ها در زمینه برقراری ارتباط با مردم، بیان کرد: باید به نیروها آموزش داده شود که در کنار حفظ و رعایت قانون، برخورد خوبی با مردم داشته باشند.

رئیس ستاد امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر استان در تبیین نکته سوم، گفت: باید بین سرشبکه‌ها و انسان‌های نیازمندی که برای تأمین معیشت خود دچار خطا و اشتباه شده‌اند، تفاوت قائل شویم. تیراندازی به سمت کسی که سوخت‌بر است و برای امرار معاش دست به این کار می‌زند، هر چند کارش درست نیست و تبعات منفی دارد، ولی شرعاً جایز نیست.

محامی ضمن اشاره به شیوه مواجهه صحیح با پدیده سوخت‌بری، بیان کرد: باید تلاش کنیم راهی دیگر برای اشتغال و امرار معاش فراهم کنیم، سپس این راه سوخت‌کشی را محکم ببندیم.

انتهای پیام
captcha