آرمان متعالی دستیابی به صلح/ به آموزه‌های دین بازگردیم
کد خبر: 3923541
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

آرمان متعالی دستیابی به صلح/ به آموزه‌های دین بازگردیم

استاندار فارس گفت: در ایامی که جنگ‌های مختلفی در جهان به ویژه نسل کشی‌های یمن و افغانستان و عراق و فلسطین در جریان است، سخن گفتن از صلح، سخن از یک آرمان متعالی است.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٢٧ شهریور در نشست مقدماتی دومین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح که با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از سراسر ایران و دیگر کشورهای جهان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به شکل وبینار برگزار شد، با اشاره به عنوان سخنرانی خود مبنی بر «شیراز، مهد دوستی و صلح»، گفت: سخن گفتن از صلح در این مقطع زمانی سخن از  آرمانی است که رسوایی‌ها، دروغگویی، زیاده‌طلبی، بی‌عدالتی و تجاوز به حقوق انسان‌ها در قالب کشورهایی، راه رسیدن به آن را دشوار کرده و سخن گفتن از ویژگی‌های مردم سرزمینی است که به سبب داشتن آرمان‌های ارزشمندی چون استقلال و آزادی‌خواهی، مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته و حتی اجازه ورود دارو برای درمان هم نمی‌دهند.

استاندار فارس بیان كرد: با همه این اوصاف معتقدم شیراز کلان‌شهر علما، عرفا، ادبا، فلاسفه، شهر سعدی و ملاصدرا و حافظ و شهر منادی صلح و آزادی است.

رحیمی اضافه کرد: صلح، این آرمان متعالی که در آثار بزرگان فرهنگ ادب این شهر به کرات تکرار شده، در ذهن و سرشت مردمان پاک این شهر نهادینه و در طول زمان بالنده شده و از آن‌ها انسان‌های فرهیخته، اندیشمند، آزادی خواه، آرمان گرا ساخته است.

وی اظهار کرد: با تأسی از پیام‌های روشن صلح‌طلبی و نوع‌دوستی و با توسل به آموزه‌های دین مبین اسلام، دین دوستی معتقدم اگر یک صدم هزینه‌هایی که برای جنگ‌ها می‌شود در راه صلح صرف شود، انسان‌ها در مسیر آسایش و رفاه بیشتری قرار می‌گیرند.

استاندار فارس گفت: آنچه در صلح برای توسعه و پیشرفت ملت‌ها حاصل می‌شود، هرگز در جنگ به‌دست نخواهد آمد و سرانجام هر جنگی صلح خواهد بود، پس چه بهتر که جنگی نباشد.

انتهای پیام
captcha