افتتاح 71 خانه هلال در فارس
کد خبر: 3923455
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

افتتاح 71 خانه هلال در فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از افتتاح ۷۱ خانه هلال در این استان همزمان با سراسر کشور در قالب یک برنامه‌ ویدئوکنفرانسی و به دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، 26 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: فردا، 27 شهریورماه در قالب برنامه پنجشنبه‌های افتتاح، ۱۴۰۰ خانه هلال در کشور به دستور دکتر روحانی، افتتاح خواهد شد که ۷۱ خانه هلال متعلق به استان فارس است.

وی افزود: در این برنامه، به شکل نمادین خانه هلال دهکویه از توابع شهرستان لارستان افتتاح می‌شود و همزمان بهره‌برداری از ۷۰ خانه هلال دیگر نیز در فارس آغاز خواهد شد.

درویشی اضافه کرد: هدف از احداث خانه‌های هلال، توانمندسازی جوامع محلی و افزایش دانش و درک ساکنان روستاها در زمینه راه‌های مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی است تا مردم بر اساس دستورالعمل‌های جمعیت هلال‌احمر پیش از رسیدن تیم‌های امدادی، بحران را مدیریت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان فارس همچنین گفت: تاکنون ۴۷ خانه هلال در نقاط مختلف فارس احداث و راه‌اندازی شد که ارزیابی‌ها نشان‌دهنده تاثیرات مطلوب این مراکز در راستای ارتقای دانش و آگاهی مردم در زمینه مواجهه و مدیریت بحران‌های طبیعی است.

انتهای پیام
captcha