استان فارس صاحب 5 كتابخانه عمومی جدید می‌شود
کد خبر: 3923442
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

استان فارس صاحب 5 كتابخانه عمومی جدید می‌شود

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از اضافه شدن 5 كتابخانه جدید در آینده نزدیك در این استان خبر داد و گفت: کتابخانه شهر بابامنیر و مبارک‌آباد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند و سه کتابخانه عمومی قلات، دشت رزم علیا ممسنی و مرودشت رو به اتمام است و با قول اداره کل فرهنگ و ارشاد تا هفته آینده به کتابخانه‌ها واگذار می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، 26 شهریورماه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اقدامات این مراكز در چند سال گذشته و فعالیت‌های آن‌ها در ایام بیماری کرونا گفت: ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، طرحی است که در چند سال گذشته با جدیت دنبال شده است.

وی افزود: در این خصوص با فرمانداری‌ها، شهردار‌ی‌ها و دستگاه‌های دولتی در شهرستان ها مکاتبه و رایزنی شده است. خوشبختانه در هفته دولت کتابخانه شهر قره بلاغ افتتاح شد و کتابخانه شهر بابامنیر و مبارک‌آباد نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

منوچهری با بیان اینکه زمین کتابخانه مرکزی شیراز تعیین و تصویب شده و در مرحله واگذاری است، گفت: مطالعات زمین نیز در سازمان راه و شهرسازی انجام شده و مشاور طرح انتخاب شده است. همچنین برای ساخت کتابخانه شهر صدرا با شرکت عمران صدرا به نتیجه رسیده‌ایم. پروژه‌ای هم برای افتتاح کتابخانه در فاز دوم شهر صدرا در دست پیگیری است.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح اینكه روستای قلات به‌زودی صاحب کتابخانه خواهد شد، گفت: سه کتابخانه عمومی قلات، دشت رزم ممسنی و علامرودشت رو به اتمام است و با قول اداره کل فرهنگ و ارشاد تا هفته آینده به کتابخانه‌ها واگذار می‌شوند.

منوچهری با انتقاد از عدم همکاری برخی از مسؤلان با حوزه کتابخانه‌ها تصریح کرد: در شهرستان‌های مهر و لامرد علی رغم تاکید استانداری، بودجه‌ای برای تکمیل  کتابخانه‌ها نگذاشتند، با این وجود، کتابخانه وراوی با بنیاد برکت تکمیل شد. درصد همکاری شهرداری‌ها در استان کم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به برگزاری جلسه با مجمع عالی خیرین با موضوع کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این نشست طرحی برای ارائه خدمات به روستاهای فارس در قالب کتابخانه سیار بررسی شده است. همچنین جلسه بررسی آسیب‌شناسی سرانه مطالعه استان با هیئت اندیشه‌ورز استان برگزار شد و در حال شروع پروژه‌ای تحقیقاتی هستیم.

 رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه به آمارهای کتابخانه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: تعداد کتابخانه‌های استان فارس در دولت تدبیر و امید ۳۰ درصد افزایش داشته است، همچنین میزان عضویت 26 درصد، منابع کتابخانه ۳۷ درصد و در حوزه زیربنا ۱۵ درصد رشد داشتیم؛ هرچند هنوز تا رسیدن به حد مطلوب بسیار فاصله داریم.

انتهای پیام
captcha