اوحدی: با تأسی به فرهنگ شهادت از سختی‌ها عبور كنیم
کد خبر: 3922944
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

اوحدی: با تأسی به فرهنگ شهادت از سختی‌ها عبور كنیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران كشور با بیان اینكه اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز نامی از اسلام و ارزش‌های اسلامی وجود نداشت، گفت: اگر شهید سرلشکر قاسم سلیمانی نبود امروز اسمی از مضجع شریف در عراق نبود.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران كشور امروز، 24 شهریورماه در دیدار با آیت‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس یاد تمامی شهدا به‌خصوص شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: شهدای مدافع حرم نمادی از انسانیت، جوانمردی، عزت و بصیرت هستند که آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن طرف مرزهای کشور خاموش کردند.

وی با بیان اینکه اگر این عزیزان نبودند امروز اسمی از اسلام و ارزش‌های اسلامی وجود نداشت، افزود: داعشی‌ها و تکفیری‌ها توطئه بسیار پیچیده‌ای داشتند و اگر شهید سرلشکر قاسم سلیمانی نبود امروز اسمی از مضجع شریف در عراق نبود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس در دوران دفاع مقدس و پس از آن ۱۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: فارس یکی از استان‌هاییا‌ست که بیشترین تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران را در طول عمر انقلاب اسلامی داشته است.

اوحدی وجود ۴۰ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده در استان فارس را ثروت و سرمایه‌ای بزرگی برای این استان و کشور دانست و بیان کرد: این ظرفیت مسؤلیت ما را سنگین‌تر می‌کند که باید تلاش کنیم و خدمات مطلوب تری به آنان ارائه دهیم.

وی به تحریم‌های بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران هم اشاره كرد و گفت: فشارها و تحریم‌های امروز علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ سابقه نداشته است، امروز ساده‌ترین اقلام بهداشتی و داروها را از کشور ما دریغ می‌کنند و اجازه واردات را نمی‌دهند.

اوحدی تأكید كرد: مملکتی که دوران سخت را پشت سر گذاشته است، امروز هم می‌تواند با همدلی و وحدت و با تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت از گردنه‌های سخت عبور کند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در شرایطی که دشمن تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را به کار ‌گرفت و اعلام کرد که ایران در مقابل کرونا تسلیم شده است، دیدیم مردم و کادر بهداشت و درمان با مجاهدت خود چه اقدام بزرگ و عظیمی را انجام دادند.

انتهای پیام
captcha