جان‌باختن 876 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در فارس / از مراجعه به بیمارستان‌ها بپرهیزید
کد خبر: 3922258
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

جان‌باختن 876 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در فارس / از مراجعه به بیمارستان‌ها بپرهیزید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمع جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز را ۸۷۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 شهریورماه در استودیو سلامت این دانشگاه با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس، با اشاره به بررسی ۲۶۶ هزار و ۳۵۹ نمونه در آزمایشگاه‌‎های تشخیصی استان فارس، آخرین آمار مبتلایان را ۴۶ هزار و ۶۰۸ مورد اعلام کرد.

وی با ابراز تأسف از جان باختن سه هم‌استانی در ۲۴ ساعت گذشته، بیان کرد: جمع جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۸۷۶ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تاکنون ۴۳ هزار و ۳۱۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۶۹۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به مسافرت مردم در روزهای پایانی شهریور که باعث افزایش ورودی بیماران به بیمارستان و خستگی کادر درمان می‌شود از مردم خواست، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر پرهیز مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها، گفت: این مراجعات سبب آلودگی بیشتر می‌شود، بنابراین لازم است بیماران و افراد مشکوک ابتلا به کووید۱۹ ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته تعیین شده در استان مراجعه کنند تا در صورت لزوم از طریق این مراکز به بیمارستان‌ها ارجاع شوند.

انتهای پیام
captcha