هتک حرمت به قرآن و پیامبر(ص)، حرکت اسلام در جهان را کمرنگ نمی‌کند
کد خبر: 3922089
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

هتک حرمت به قرآن و پیامبر(ص)، حرکت اسلام در جهان را کمرنگ نمی‌کند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم قرآن را نسخه سعادت و شفابخش بشر دانست و گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) در فرانسه و تلاش احمقانه غرب برای ضربه به اسلام، نه‌تنها حرکت اسلام در جهان به رهبری ولی امر مسلمین را کمرنگ نمی‌کند بلکه روزبه‌روز واقعیت‌های اسلام و انقلاب را برای جامعه جهانی روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: در سفر قبلی‌ام به استان هرمزگان به ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی شهر بندرعباس پرداختیم و این سفر با هماهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برنامه‌ریزی شد تا ظرفیت‌های خارج از مرکز هرمزگان به‌خصوص مناطق محروم بررسی شود. در این سفر از مؤسسات قرآنی بشاگرد، میناب و شهرهای اطراف بازدید به عمل آمد که ظرفیت خوبی در فضای تقویت کارهای قرآنی در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: قطعاً توسعه فعالیت‌های قرآنی و تقویت رویکردهای دینی مؤسسات قرآنی به‌خصوص در این شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا برای ما بسیار مهم است، در کنار آن توسعه فکر و معرفت قرآنی و رسیدن به جامعه‌ای عمل‌گرا نسبت به قرآن جز مطلوب‌های سازمان تبلیغات است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: امروز از چند موسسه قرآنی در جزیره قشم بازدید می شود و جلساتی نیز با بزرگان اهل سنت این استان خواهیم داشت. همچنین از مشورت با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بهره بردیم و با اشرافیت و نگاه مدبرانه‌ای که ایشان نسبت به این استان دارد، فضای فرهنگی ناب محمدی تقویت خواهد شد. از کلیه مسئولین استان انتظار داریم با توجه به اینکه مردم هرمزگان، مردمی متدین، انقلابی و پای‌کار هستند، ظرفیت حرکت در مسیر نورانی قرآن را تقویت کنند.

هتک حرمت به قرآن و پیامبر(ص)؛ تلاش ذلیلانه دشمن برای ضربه به اسلام

اخوان‌صباغ در خصوص هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) در فرانسه و تلاش غربی‌ها برای ایجاد موج اسلام‌ستیزی، اظهار کرد: دشمنان دین اسلام از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین استفاده می‌کنند و به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» پشت پرده این حرکت‌های ناشیانه و جسارت‌ها، سرگرم کردن مسلمین و جامعه اسلامی و فراموش کردن برخی واقعیت‌های جهان است.

وی ادامه داد: امروز جهان درگیر ظلم و فساد است و صهیونیسم و آمریکای جنایتکار پشت این مسئله است، با این اتفاقات ذلیلانه و مذبوحانه می‌خواهند فکر جهان اسلام را از نگاه جامع به قضایا بردارند. دشمنان ما جزء حمقاء هستند. همان‌طور که امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «اَلحَمدُلِله الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاءِ وَ الجُهَلاءِ؛ خداوند دشمنان ما(اهل‌بیت علیهم‌السلام) را از احمق‌ها و جاهلان قرار داده است».

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: این کارهای احمقانه دشمنان نه‌تنها حرکت اسلام را در جهان به رهبری ولی امر مسلمین، کمرنگ نمی‌کند بلکه روزبه‌روز واقعیت‌های اسلام و انقلاب را برای جامعه جهانی روشن می‌کند و این حرکات موجب انسجام بیشتر مسلمین می‌شود.

اخوان‌صباغ بیان کرد: این حرکات پیامی را برای کل مسلمین جهان دارد، که هرکس به دشمن خدا و دین اسلام اعتماد کند، دشمن چنین بلایی سرش می‌آورد و نه‌تنها به او عزت نمی‌دهد بلکه ذلیلانه با آن‌ها برخورد خواهد کرد. انقلاب اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار قرآن و فکر ناب دین‌محمدی در جهان بنا را بر این گذاشته که زیر بار ذلت دشمنان دین خداوند نرود و ما باید از این فرصت‌ها برای روشنگری جامعه جهانی استفاده کنیم.

قرآن، نسخه سعادت و شفابخش بشر است

وی گفت: قطعاً برای فهماندن دین حقیقی و حقیقت دین در جامعه همه باید به قرآن و اهل بین(ع) تمسک کنیم. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي؛ همانا من در ميان شما دو چيز سنگين و گران می‌گذارم، كه اگر بدان‌ها چنگ زنيد هرگز پس از من گمراه نشويد: كتاب خدا و عترت من أهل بيتم». ازاین‌رو باید این دو امانت پیامبر گرامی اسلام(ص) که در اختیار ماست و نسخه شفابخش جامعه اسلامی و جهانی است را به همه جهانیان بشناسانیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اضافه کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نامه‌ای به جوانان اروپا فرمودند: «اگر می‌خواهید حرف ما را بفهمید و بدانید چه می‌گوییم قرآن را بخوانید». معارف قرآنی امروز نجات‌دهنده مشکلات بشر در تمام عرصه‌های جهانی است و این باور ماست که قرآن نسخه سعادت بشر است و با تمسک به آن می‌توانیم به نقطه مطلوب بشری دست‌یابیم.

ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات

اخوان‌صباغ در ادامه در خصوص ضرورت تقویت فضای مجازی در تولید محتوای قرآنی، اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در کشور تحت عنوان مؤسسات و خانه‌های قرآنی به وجود آمده است، در همین استان هرمزگان بالغ‌بر 380 موسسه قرآنی و خانه قرآن فعال هستند اما با شرایطی که ویروس منحوس کرونا به وجود آورده است نیاز ما را به فضای مجازی تغییر رویکرد برنامه‌ای در فعالیت‌های قرآنی و حرکت به سمت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی افزایش داده است.

وی افزود: ما لاجرم باید سامانه‌های آموزشی و اطلاعاتی و زیرساخت‌های سامانه‌ای خود را تقویت کنیم، ازاین‌رو نیاز به راه‌اندازی یک شبکه ملی اطلاعات تحت مدیریت ایران اسلامی داریم. با توجه به مشکلاتی که در سامانه‌های خارجی به‌خصوص درزمینهٔ مدیریت فکر و اعتقادات مردم وجود دارد باید قطعاً به این سمت حرکت کنیم. از دستگاه‌های ذی‌ربط به‌خصوص وزارت ارتباطات انتظار داریم در این راستا حرکت کنند تا بتوانیم از فرصت‌های فضای مجازی استفاده بهتری داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: امروز عرصه فضای مجازی دیگر مجازی نبوده و حقیقی است و جزئی از حقیقت زندگی مردم شده و باید از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ قرآنی و تبلیغ و ترویج دین خدا استفاده بیشتری کنیم.

انتهای پیام
captcha