ابتلای ۴۵ هزار نفر به کرونا تاکنون در فارس / با کادر درمان همکاری کنیم
کد خبر: 3921509
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

ابتلای ۴۵ هزار نفر به کرونا تاکنون در فارس / با کادر درمان همکاری کنیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان فارس را از ابتدا تاکنون ۲۵ هزار و ۱۹۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 17 شهریورماه در استودیو سلامت این دانشگاه گفت: آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، بیش از ۲۶۱ هزار نفر در فارس از نظر ابتلا به کروناویروس مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با بررسی این آزمایش‌ها، از ابتدا تاکنون ۴۵ هزار و ۱۹۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند که تاکنون ۴۲ هزار و ۲۳۷ نفر، برابر با ۹۳ درصد مبتلایان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی با ابراز تأسف از مرگ هفت هم‌استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در اثر بیماری کووید ۱۹، آمار جان‌باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون را ۸۶۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه از بستری ۷۲۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان در حال حاضر خبر داد و افزود: از این تعداد هم‌اکنون ۸۴ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی، ۱۱ و هفت دهم درصد از مبتلایان کووید ۱۹ کشور مربوط به استان فارس بوده است، ادامه داد: با تلاش و زحمات نیروهای بهداشت و درمان استان در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها، تنها سه و هشت دهم درصد از آمار جان‌باختگان کروناویروس در کشور مربوط به استان فارس است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دعوت از مرم استان فارس برای مشارکت در رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، ابراز امیدواری کرد: این همکاری‌ها خسته نباشیدی به کادر خستگی‌ناپذیر بهداشت و درمان استان بوده و موجب کاهش آمار ابتلا در استان فارس شود.

انتهای پیام
captcha