هماهنگی دستگاه‌ها موجب شكوفایی اقتصادی در استان‌ها می‌شود
کد خبر: 3921343
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱

هماهنگی دستگاه‌ها موجب شكوفایی اقتصادی در استان‌ها می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های مختلف و انجام کار‌های کلان مشترک را موجب اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی در استان‌ها دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، عصر یكشنبه، 16 شهریور ماه در جلسه مشترک نمایندگان مجلس و شورای شهر شیراز با اشاره به مواردی که در بحث کاری مشترک مطرح شده است، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی موضوع درآمد شهرداری‌ها به واسطه کمیسیون مشترکی که شکل گرفته و اعضای آن مشخص شده است در حال پیگیری است.

وی به طرح موضوع مالیات و ارزش افزوده درآمدها در کمیسیون اقتصادی نیز اشاره كرد و افزود: طرح‌های مختلفی وجود دارد که هم شورای عالی استان‌ها و هم دولت و هم شهرداری می‌توانند در دستور کار قرار دهند، از گذشته نیز مواردی همچون انتقال پادگان‌ها، طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به همین ترتیب پیگیری و در نهایت منجر به قانون شده است.

قادری ادامه داد: در همین مدت زمان کوتاه ۱۹ طرح را خودمان به مجلس ارائه کرده‌ائم که در دستور کار مجلس است که به محض تکمیل امضاها بررسی می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان فارس با اشاره به موضوع دبیرخانه شورا تصریح کرد: اگر بخواهیم منتظر بمانیم دولت این کار را انجام دهد انگیزه چندانی وجود ندارد، اگر در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد ممکن است زودتر به نتیجه برسد.

قادری به پیگیری پروژه بین‌الحرمین در قالب مناقصه در سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: با همین چارچوب‌های فعلی امکان سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها را داریم و این یعنی منع قانونی نیست.

وی، بودجه اعتبارات عمرانی فارس در تمام دوره‌ها را نسبت به سایر استان‌ها بیشتر دانست و تاکید کرد: اینکه سهم اشتغال و شکوفایی اقتصادی در سایر استان‌ها بیشتر از فارس است به معنای هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و کارهای کلان مشترک بیشتر در این استان‌ها است.

این عضو مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به موضوع کمربندی شمال شرق شیراز گفت: این یک پروژه ۳۰۰ میلیارد تومانی است که اگر بتوانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم و شهرداری نیز در کنار پروژه قرار گیرد مشکل حل شده است.

قادری، سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌های را درآمدی دانست و یادآور شد: اگر شهرداری بتواند در پروژه‌ها مشارکت داشته باشد مشکلات حل می شود.

وی بیان کرد: در موضوع استخدامی اگر شهرداری در قالب آزمون استخدام داشته باشد تلاش ما نیز بر حل مشکل خواهد بود، فرصت خوبی که در برنامه و بودجه وجود دارد این است که از ظرفیت نمایندگان و شورای عالی استان‌ها می‌توان استفاده کرد تا کارها پیش رود. 

انتهای پیام
captcha