گرامیداشت شهدای 17 شهریور در شهرکرد
کد خبر: 3921198
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

گرامیداشت شهدای 17 شهریور در شهرکرد

همزمان با دهه دوم محرم‌الحرام و ایام سوگواری امام حسین(ع)، مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین 17 شهریور در امامزاده دو معصوم(س) شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان، موسی انصاری، با اشاره به اينكه هفدهم شهریور يكی از عوامل شتاب‌دهنده شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود، گفت: هزاران نفر از مردم ایران اسلامي در ميدان ژاله‌ تهران به دست خبيث رژیم ستمشاهی در این روز به شهادت رسيدند.

رئیس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان تسريع در فروپاشي رژیم طاغوت را از جمله ثمرات و بركات جمعه خونين 17 شهريور عنوان كرد و افزود: خون شهدای 17 شهريور به موج نفرت عليه دستگاه خودكامه پهلوی دامن زد و حاميان رژيم پهلوی، به‌ويژه استكبار جهانی دريافتند كه عمر اين رژيم به سر آمده است.

وی فاجعه هفدهم شهريور را نتيجه پيروي از فرامین امام مسلمين برشمرد و گفت: مردم در ياری و اطاعت از فرمان امام خمینی(ره) نسبت به تحقق حكومت اسلاميی به استقبال شهادت رفتند و انقلاب در مسير تازه‌ای قرار گرفت.

انصاری حماسه خونين 17 شهريور را حادثه‌ای مهم و حساس خواند و خاطرنشان كرد: اگر ساعت‌ها در وصف آن و ياد 4000 شهيد آن روز سخن گفته شود بازهم حق مطلب و واقعه‌ خونين ادا نشده است.

به گفته وی ویژه برنامه دهه‌ دوم محرم و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای اسلام به ویژه شهدای گرانقدر یوم الله هفدهم شهریور، در امامزادگان دوخاتون(س) شهرکرد، یکشنبه 16/6/1399 همزمان با اقامه‌ نماز مغرب و عشاء با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين حسینی صدر، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی هاشم(ع) و با مداحی حاج حمیدرضا توسلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha