«شمیم حسینی» به نیازمندان رسید / اهدای یک میلیارد تومان به بیمارستان‌های درگیر کرونا
کد خبر: 3921026
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
در فارس؛

«شمیم حسینی» به نیازمندان رسید / اهدای یک میلیارد تومان به بیمارستان‌های درگیر کرونا

سومین مرحله از اجرای نیات واقفان و طرح «شمیم حسینی» در قالب توزیع ۳ هزار بن کارت ارزاق ۳۵۰ هزار تومانی ویژه نیازمندان در شیراز اجرا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اجرای طرح «شمیم حسینی» اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در قالب توزیع ۳۰۰۰ عدد بن کارت ارزاق ۳۵۰ هزارتومانی از محل موقوفات شیراز امروز، 15 شهریور ماه در محل این اداره‌كل برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در این مراسم گفت: در سومین مرحله از اجرای نیات موقوفات ماه محرم، امروز 3 هزار بن كارت با ارزش هر كدام 350 هزار تومان از محل موقوفات با نیت اطعام و عزاداری میان خانواده‌های نیازمند شهرستان شیراز توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نحوه توزیع این بن‌كارت‌ها گفت: این بن‌كارت‌ها تحویل مراكز افق بقاع متبركه داده می‌شود و آن‌ها نیز خانواده‌های نیازمند اطراف بقعه یا حاشیه شهر را شناسایی كرده‌اند و این بن‌كارت‌ها را میان آنان توزیع می‌كنند.

موسوی یادآور شد: این بن‌كارت‌ها در واقع كارت‌های خرید هستند كه با چندین فروشگاه مختلف تفاهم‌نامه امضا شده است و دریافت‌كنندگان بن‌ها می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها بسته‌های معیشتی را از طریق كارت‌های ارزاق تهیه كنند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این كار در قالب طرح «شمیم حسینی» اجرا شده است، گفت: در طول ایام محرم 25 هزار بسته معشیتی به‌عنوان سبد ارزاق میان نیازمندان استان توزیع كردیم.

وی بیان كرد:‌ علاوه بر این‌ها در دهه اول محرم نیز به‌منظور اطعام حسینی، مبلغ یك میلیارد تومان جهت تهی ارزاق در بیمارستان‌های درگیر كرونا نظیر بیمارستان نمازی، شهید فقیهی و حضرت علی‌اصغر(ع) توزیع كردیم تا به‌مدت 10 روز هم بیماران و هم كادر درمان و مدافعان سلامت میهمان سفره امام حسین(ع) باشند.

شمس، مدیرعامل خانه خیرین فارس نیز در این مراسم گفت: بسیار باعث شادی و قدردانی است كه سازمان اوقاف و امور خیریه در رویكرد جدید مدیریتی به سمت امور اجتماعی و مردمی و حمایت از خانواده‌های نیازمند رفته است و در این راستا خانه خیرین نیز در كنار اوقاف خواهد بود و به آن كمك می‌دهد.

وی افزود: خانه خیرین جهت ثبت وقف‌های جدید با نیات اجتماعی به ویژه از طریق وقف جمعی و مشاركتی برای خانواده‌های نیازمند و بدسرپرست یا بی‌سرپرست همكاری خواهد كرد.

شمس در پایان از خیران و واقفان خواست تا نیات موقوفات خود را به سمت برآورده كردن نیازهای مردمی در امور اجتماعی سوق دهند.

انتهای پیام
captcha