همكاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با صنایع جهت تحقق «جهش تولید»
کد خبر: 3920637
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

همكاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با صنایع جهت تحقق «جهش تولید»

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از همكاری این دانشگاه با صنایع استان به‌منظور تحقق «جهش تولید» در قالب انجام طرح‌های تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس امروز، 12 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «جهش تولید» گفت: در سالی كه به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است انتظار می‌رود كه تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و در این زمینه نیز دانشگاه فنی و حرفه‌ای اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: به‌منظور تحقق جهش تولید، دانشگاه فنی و حرفه‌ای فراخوانی در كشور اعلام كرده تا این دانشگاه در استان‌ها به سراغ صنایع رفته و آنان را در قالب طرح‌های تحقیقاتی در تولید كمك كنند و در این راستا تاكنون 100 طرح تحقیقاتی از كل كشور به دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارسال شد كه از این تعداد 8 طرح در مرحله اول و 8 طرح در مرحله دوم پذیرش شدند و از این 16 طرح پذیرفته شده، 4 طرح از استان فارس هستند.

جامعی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه آموزش‌های امسال در سال تحصیلی جدید بخشی به‌صورت مجازی و بخشی به‌صورت حضوری خواهد بود به خصوص دروس كارگاهی كه باید حتماً به‌صورت حضوری برگزار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه نیز گفت: سال تحصیلی جدی برای ورودی‌های قدیم دانشگاه از 15 شهریورماه خواهد بود اما برای ورودی‌های جدید آبان‌ماه سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهم فعالیت‌های شاخص انجام شده در دوران شیوع كرونا در این دانشگاه پرداخت و گفت: شیوع كرونا باعث شد فعالیت‌ها و اقدامات در دانشگاه دگرگون شود و شاهد تغییرات اساسی در ارائه آموزش‌ها بودیم؛ دانشگاه‌های دیگر در طی سال‌های اخیر به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرده بودند اما آموزش ما مهارتی است و برگزاری آن‌ها به شکل مجازی محدودیت‌هایی در پی داشت.

جامعی با اشاره به کسب رتبه اول دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در آموزش‌های مجازی، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز رتبه پنجم آموزش‌های مجازی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۲ هزار نفر ساعت دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از کلاس‌های درس مجازی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ وبینار اداری آموزشی و آموزش‌های آزاد ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است.

جامعی از میزبانی ۱۵ وبینار استانی و ملی توسط این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: ارائه خدمات به دانشجویان در قالب میزخدمت الکترونیک و ثبت بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ درخواست دانشجویی از مهمترین فعالیت‌های اخیر در زمان شیوع این بیماری بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد کل اعضای هیئت علمی ۳۹ نفر است که در دو سال گذشته از ۲۶ نفر به ۳۹ نفر افزایش یافته؛ ۱۳ نفر به تعداد اعضای هیئت علمی افزوده شده و هشت نفر دیگر نیز در حال طی مراحل اداری هستند.

جامعی با بیان اینکه تعداد مدرسان مدعو دانشگاه نیز از ۸۹۶ نفر به ۱۳۱۹ نفر افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین تعداد کل دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس ۱۱ هزار و ۲۳۶ نفر است که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و هشت هزار و ۹۳۶ نفر از آنها دانشجوی پسر هستند.

وی از افزایش ۱۰ درصدی پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: اکنون ۱۸۶ رشته محل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه فعال است که ۹۳ رشته مربوط به مقطع کاردانی و ۳۷ رشته مربوط به مقطع کارشناسی است.

جامعی با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در مقطع کاردانی، افزود: امسال رشته‌های هتلداری، فناوری اطلاعات، گرافیک، تربیت بدنی، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی به این مقطع تحصیلی اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از افزوده شدن رشته‌هایی از جمله طراحی لباس، کارشناسی معماری در دانشکده‌های شهید باهنر و دختران شیراز، کارشناسی ناپیوسته انیمیشن دیجیتال، ارتباط تصویری، طراحی و تکنولوژی دوخت، صنایع شیمیایی و حسابداری در  مقطع کارشناسی نیز خبر داد.

وی همچنین کل اعتبار هزینه شده برای تجهیزات سلف سرویس و نوسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس را حدود ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی و تجهیز آن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، گفت: نوسازی و بهسازی موتورخانه‌های آموزشکده‌های فنی شهید باهنر، دختران شیراز و دختران اقلید با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شد.

جامعی با اشاره به فعالیت ۲۴ کانون فرهنگی و  ۳۰ انجمن علمی، فرهنگی و هنری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، گفت: به صورت میانگین ۲۰ درصد از نفرات برتر جشنواره‌های حرکت، رویش و قرآن و عترت از این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین افزود: در بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که تابستان امسال به‌صورت مجازی برگزار شد، از بین ۱۶۰ نفر  برگزیده شرکت کننده در این جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان ۴۲ نفر از فارس بوده است.

جامعی،  اعتبار عمرانی برای ساخت و ساز در سال ۹۹ را هفت میلیاد تومان اعلام کرد که با افزایش حدود ۵۰ درصدی همراه است و گفت: در مجموع اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با رشد ۲۰ درصدی همراه است.

انتهای پیام
captcha