پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورا در سیمای خلیج‌فارس
کد خبر: 3919564
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورا در سیمای خلیج‌فارس

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس از پخش زنده مراسم صبح تاسوعا و نماز ظهر عاشورا به‌صورت زنده از این شبکه استانی خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهران جلائی، مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس، شب گذشته، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراسم صبح تاسوعا و نماز ظهر عاشورا  با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس پخش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پوشش رسانه‌ای و خبری مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی و تولید و پخش ویژه محرم از مهم‌ترین برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس است، افزود: تلاش می‌شود با تولید برنامه و پوشش عزاداری محرم هر خانه به یک حسینیه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این خصوص بیان کرد: بازدید‌ها نشان می‌دهد مردم در عزاداری‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، بااین‌حال به عزاداران توصیه می‌کنم با رعایت فاصله اجتماعی برای حضور در مراسم عزاداری، حتماً از ماسک استفاده کنند.

 وی با اشاره به اینکه در هیئت‌ها ماسک میان عزاداران توزیع و مراسم با یک‌چهارم ظرفیت هیئت‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در مراسم عزاداری خودداری کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده، هیئت‌های مذهبی باید تمام اطلاعات و نحوه برگزاری مراسم خود را در سامانه‌ای که تدوین‌شده ثبت کنند. مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا در فضای بسته کمتر از یک ساعت و در فضای باز حداکثر در مدت دو ساعت برگزار شود.

انصاری‌راد در پایان تصریح کرد: امسال برگزاری مراسم‌های دسته‌روی باید در محوطه مسجد یا حسینیه‌ها انجام شود و هیچ هیئتی حق ورود به خیابان‌ها را ندارد.

انتهای پیام
captcha