خبرنگاران را آمر به معروف می‌دانیم / مطالبه‌گری مؤدبانه و قاطعانه باشد
کد خبر: 3919226
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

خبرنگاران را آمر به معروف می‌دانیم / مطالبه‌گری مؤدبانه و قاطعانه باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس با اشاره به نقش رسانه‌ها برای احیای این فریضه الهی، بیان کرد: هر خبرنگار را یک آمر به معروف و ناهی از منكر می‌دانیم و در این زمینه نهایت حمایت را در تمام موضوعات انجام می‌دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس، امروز، 5 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی «نقش رسانه در احیای امر به معروف» كه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف به میزبانی هلال احمر برگزار شد، گفت: یكی از سیاست‌های جدید ستاد امر به معروف و نهی از منكر كه برای احیای این فرایض الهی بسیار مهم است، استفاده از ظرفیت رسانه‌هاست.

وی افزود: هر خبرنگار را یك آمر به معروف و ناهی از منكر می‌دانیم و در این زمینه نهایت حمایت را در تمام موضوعات انجام می‌دهیم تا به همه موضوعات این بخش تشویق شود و بتوانیم با نظرات خبرنگاران یك گام به جلو برداریم و نگاه جدید و تحولی كه قرار است در ستاد امر به معروف رخ دهد، داشته باشیم.

مهدوی بیان كرد: بر اساس نظرسنجی که ستاد امر به معروف و نهی از منكر در كشور انجام داد، 84 درصد مردم معتقد بودند كه امر به معروف باید انجام شود اما در چگونگی نظرات تفاوت وجود داشت و 73 درصد این نظرسنجی‌ها، مردم مخاطب امر به معروف را مسؤلان قرار دادند كه باید برای این كار مطالبه‌گری از مسؤلان انجام شود و در این راستا معاونت مطالبه‌گری در ساختار ستاد امر به معروف شكل گرفت تا بتوانیم امر به معروف را از مسؤلان آغاز كنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس تأكید كرد: مطالبه‌گری از مسئولان را مؤدبانه و قاطعانه و تذكر لسانی نسبت به مردم را مهربانانه در ستاد امر به معروف و نهی از منكر دنبال می‌كنیم.

وی با بیان اینكه امر به معروف برای نجات آمده است و برای یقه‌گیری و مچ‌گیری نیست، گفت: ستاد امر به معروف هیچ وظیفه‌ای برای تجسس در کارها ندارد بلكه امر به معروف به ظاهر جامعه کار دارد و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت كه به‌صورت علنی بود، باید تذكر داده شود و این‌ها موضوعاتی است كه باید در رسانه‌ها مطرح شوند.

مهدوی بیان كرد: به خصوص تقدم امر به معروف نسبت به مسؤلان است كه چگونه مردم را شجاع كنیم تا بدانند ستاد امر به معروف در این كار واقعاً از آن‌ها حمایت می‌كند و در اینجا نقش رسانه بسیار مهم است.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس اظهار كرد: اکنون پرونده‌های متعددی وجود دارد که گروه‌های جهادی و افراد خاص مطالبه‌ای از اداره داشتند و کار به دستگاه قضا رسیده است و ما به‌صورت كامل از آنان حمایت می‌كنیم.

وی از فعالیت یك معاونت قضایی و یك قسمت حمایت و معاضدت قضایی ذیل ستاد امر به معروف خبر داد و گفت: معاونت قضایی با دستگاه‌های قوه قضائیه ارتباط می‌گیرد و معاضدت هم پشتیبانی از آمرین به معروف می‌کند  ضمن اینكه در تمام دادگاه‌ها یك شعبه ویژه امر به معروف نیز وجود دارد تا دستگاه قضا حمایت كامل را از آمرین به معروف انجام دهد و مردم باید نسبت به این مطالب آگاه شوند.

انتهای پیام
captcha