اختصاص غرفه‌هایی از باغ موزه لرستان به نقش روحانیون در دفاع مقدس
کد خبر: 3919186
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

اختصاص غرفه‌هایی از باغ موزه لرستان به نقش روحانیون در دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که غرفه‌هایی از باغ موزه دفاع مقدس لرستان به نقش روحانیون لرستانی در دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت، بر لزوم وحدت، تعامل و همگرایی بین همه مسئولین و آحاد جامعه در برخورد با مشکلات تأکید کرد.

اختصاص غرفه‌هایی از باغ موزه دفاع مقدس لرستان به نقش روحانیون در دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه‎شنبه، چهارم شهریور در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل ع) لرستان با اشاره به نقش مؤثر روحانیون در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس روحانیت عظیم‌الشأن، مردمی و بصیر ما جانفشانی در راه خدا را با جهاد علمی و رشادت فکری در آویختند.

وی افزود: طلاب و روحانیون فاضل و جهادگر این مرز و بوم، در طول سال‌های آتش و خون، جلوه‌هایی ماندگار از ایمان، مجاهدت در راه خدا و صبوری در تاریخ انقلاب ثبت کردند و آموزه‌های دینی را از کنج حجره‌ها به سنگر دفاع از اسلام بردند.

رشیدی با اشاره به چهلمین سال دفاع مقدس و این‌که وظیفه همگانی است که در چهلمین سال دفاع مقدس دستاوردها و کارکردهای آن دوران طلایی را بازگویی و واکاوی کنیم، به حماسه‌آفرینی روحانیون در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با همکاری نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، از ظرفیت بسیج طلاب برای گردآوری و تألیف تاریخ شفاهی و آثار و اسناد مرتبط با روحانیونی که چه در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند و چه در پشت جبهه کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام داده‌اند، استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان و این‌که در آینده غرفه‌هایی از باغ موزه دفاع مقدس استان به نقش روحانیون لرستانی در دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت، بر لزوم وحدت، تعامل و همگرایی بین همه مسئولین و آحاد جامعه در برخورد با مشکلات تأکید کرد و گفت: در برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از روحانیون دعوت خواهیم کرد که در مجالس و محافلی که برگزار می‌شود، نقش روحانیون را در دفاع مقدس تشریح و تبیین کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، منابع و متون مورد نیاز را برای سخنرانان شما آماده می‌کنیم که مطالب مرتبط با دفاع مقدس را بر اساس مستندات برای مخاطبان خویش بازگویی کنند.

رشیدی به برگزاری برنامه صادقین در روزهای چهارشنبه از طرف دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اشاره کرد و گفت: بهتر آن است که بخشی از وقت این جلسات به مباحث دفاع مقدس و شیوه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha