راه‌اندازی پویش «هر خانه ایرانی، یک هیئت قرآنی» در فارس
کد خبر: 3918541
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

راه‌اندازی پویش «هر خانه ایرانی، یک هیئت قرآنی» در فارس

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سالروز شهادت سیدالشهدا(ع) پویش «هر خانه ایرانی، یک هیئت قرآنی» همزمان با سراسر كشور در استان فارس نیز به راه افتاده است.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از راه‌اندازی پویش «هر خانه ایرانی، یک هیئت قرآنی» در این استان خبر داد و گفت:‌ همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سالروز شهادت سیدالشهدا(ع) این پویش همزمان با سراسر كشور در استان فارس نیز به راه افتاده است.

وی افزود: این پویش به‌ همت سازمان دارالقرآن‌الكریم با مشاركت ادارات كل تبلیغات اسلامی استان‌ها،‌ مؤسسات قرآنی و همچنین خانه‌های قرآن شهری و روستایی طی ایام محرم و صفر اجرا می‌شود.

مهرابی با بیان اینكه در قالب این پویش برنامه‌های مختلف قرآنی طرح‌ریزی شده است، بیان کرد: این پویش خود شامل پویش ملی مجازی هزاران ختم سوره مباركه فجر در ظهر عاشورا، هزاران ختم قرآن در ایام محرم و صفر، برگزاری مسابقات روزانه كتابخوانی همراه با اهدای 72 هدیه به برگزیدگان از نقاط مختلف كشور است.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس همچنین راه‌اندازی هیئت قرآنی با محوریت خانواده و گفتمان‌سازی ادبیات استقامت و ایستادگی را از جمله اهداف راه‌اندازی این پویش بیان كرد و گفت:‌ همه نیك می‌دانیم كه قرآن و عترت دو ثقل جدایی‌ناپذیر هستند لذا در ایام محرم و صفر كه ویژه سوگواری مصیبت‌های خاندان عصمت و طهارت است، باید توجه ویژه‌ای نیز به قرآن كریم داشته باشیم.

وی با بیان اینكه درس‌های عاشورا را برگرفته از آموزه‌های قرآن كریم دانست و گفت: مكتب عاشورا ریشه در آموزه‌های كتاب آسمانی دارد و حضرت سیدالشهدا(ع) همانند پدر بزرگوارشان مولای متقیان حضرت علی(ع)، یك قرآن ناطق بود كه حتی شیوه شهادتشان هم به تأسی از اجرای فرامین الهی و قرآنی بوده است، آنجا كه قرآن كریم به جهاد در راه خدا با جان و مال خود فرمان می‌دهد.

مهرابی یادآور شد: علاوه بر این‌ها در تاریخ شیعی می‌خوانیم كه امام حسین(ع) در شب عاشورا پیوسته به تلاوت قرآن روی آورده بود و این جایگاهی است یك معصوم در آخرین لحظات زندگی پربركتش به كتاب آسمانی قرآن می‌بخشد، پس مسلمانان و دلدادگان سیدالشهدا(ع) باید به سیره ایشان به خصوص در شب و روز عاشورا تأسی كنند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه درك اصول تربیتی مكتب عاشورا بدون توجه به آموزه‌های قرآن امكان‌پذیر نیست، گفت: در ایام سوگواری ماه محرم و صفر همه باید تلاش كنیم تا در كنار توجه به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا به آموزه‌های قرآن توجه بیشتری داشته باشیم.

مهرابی در بخش پایانی سخنان خود گفت: علاقه‌مندان جهت شركت در پویش «هر خانه ایرانی، یك هیئت قرآنی» می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به آدرس www.telavat.ir ، یا كانال پیام‌رسان در تلگرام به آدرس @telaavat در ایتا به آدرس @telaavat و صفحه اینستاگرام به آدرس setarebaran_ir مراجعه كرده و یا به شماره پیام كوتاه 20009517 پیامك ارسال كنند.

انتهای پیام
captcha