پرچم گنبد حرم حرم حضرت معصومه(س) تعویض شد
کد خبر: 3917901
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷

پرچم گنبد حرم حرم حضرت معصومه(س) تعویض شد

پرچم مزین به ذکر یا حسین علیه‌السلام در نخستین شب ماه محرم‌‎الحرام بر فراز گنبد حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به اهتزاز درآمد. 

پرچم گنبد حرم حرم حضرت معصومه(س) تعویض شدبه گزارش ایکنا از قم، در این مراسم که شامگاه 30 مرداد به صورت زنده از شبکه قرآن صدا و سیما و نور استان قم پخش می شد، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی واعظ طی سخنانی اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) مطرح و به آن توصیه و تأکید شده اهمیت و جایگاه اقامه عزای حسینی است که در تاریخ نظیر ندارد که این‌چنین سفارش شده باشد.
وی افزود: برپایی جلسات عزاداری، احیاء نهضت عاشورا و گستردگی عزاداری بسیار سفارش شده و این گستردگی عزای حسینی مخصوص مسلمانان، شیعیان و اهل زمین نیست بلکه آسمانیان نیز عزادار سید الشهداء هستند.
یکی از سخنرانان مذهبی تأکید کرد: ملائکه در عرش الهی در عزای امام حسین علیه‌السلام اندوه‌ناک هستند و تمام عالم عزادار سیدالشهدا علیه‌السلام است.
وی یادآور شد: سابقه عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام به ابتدای خلقت برمی‌گردد چراکه آدم ابوالبشر در مصیبت امام حسین علیه‌السلام اشک ریخت و طبق روایت وارده از امام صادق علیه‌السلام هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه در عزای امام حسین علیه‌السلام اشک ریخته باشد.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: ریشه گستردگی عزای حسینی به واسطه گستردگی هدف سیدالشهداست چراکه نهضت حسینی، نهضتی برای نجات تمام بشریت از گمراهی و ضلالت است.
وی افزود: نهضت حسینی باعث احیاء قلوب می‌شود و الهام‌بخش برای مقابله با ظلم، استکبارستیزی و آمادگی برای شهادت و جان‌نثاری است و اشک ریختن در مصائب عاشورا بهترین و سریع‌ترین راه برای اتصال با این نهضت است چراکه اشک در عزای حسینی انسان را به منبع بالاتر و عظیم‌تر متصل می‌کند.
انتهای پیام
captcha