پاسخ مدیركل ارشاد فارس به پیگیری‌های ایكنا در خصوص بودجه‌های قرآنی
کد خبر: 3917740
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰

پاسخ مدیركل ارشاد فارس به پیگیری‌های ایكنا در خصوص بودجه‌های قرآنی

صابر سهرابی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر استان فارس به پیگیری‌ها و سؤالات خبرنگار ایكنا مبنی بر وضعیت آمارهایی كه از تخصیص بودجه‌ به مؤسسات قرآنی ارائه كرده بود پاسخ داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر چهارشنبه، 29 مردادماه، در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر این استان در پاسخ به خبرنگار ایكنا در خصوص آمارهایی كه برای فعالیت‌های قرآنی استان و همچنین كمك‌هایی كه به مؤسسات قرآنی ارائه كرده بود، گفت: این آمارها واقعی و موجود است و تمام این واریزها كمك‌های بلاعوض بوده‌اند.

وی افزود: این درست است كه آمار كلی بودجه‌های قرآنی كشور و كمك‌هایی كه قبلاً به این حوزه می‌شد با كمك‌هایی كه اكنون انجام می‌شود، قابل مقایسه نیست ولی قاطعانه می‌گویم كه حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام بودجه‌ها را در این راه هزینه می‌كند. البته از میزان كامل این بودجه اطلاعی ندارم اما در نشست خبری هفته آینده اعلام خواهیم كرد كه كل اعتبارات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چقدر است و چه مبلغی از آن به ‌عنوان كمك بلاعوض در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌گیرد.

سهرابی بیان كرد: طرحی حدود یک‌ماه پیش در استان فارس انجام شد و آن تلفیق مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها بود كه در این راستا دو متولی این مراكز قرآنی اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی طی نشست‌هایی كه برگزار كردند، انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی را شكل دادند كه دو هفته پیش هم رأی‌گیری این اتحادیه كشوری برگزار شد و دو نفر از قرآنیان فارس در هیئت مدیره این اتحادیه انتخاب شدند.

وی با ذکر اینكه مهر سال جاری نیز اتحادیه استانی در فارس شكل خواهد گرفت، گفت: به خاطر وضعیت ساماندهی تشكل‌های قرآنی مشخص نبود كه این بودجه‌ها چه می‌شود و در كجا هزینه می‌شود اما با راه‌اندازی این اتحادیه در مهرماه در استان قطعاً تزریق بودجه‌های قرآنی شفاف‌تر از گذشته انجام خواهد شد. همچنین شورای توسعه قرآنی را هم بعد از اتحادیه راه‌اندازی خواهیم كرد و تمام بودجه‌هایی كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ردیف قرآنی دارند، قطعاً با تصویب همین شورا هزینه خواهیم كرد كه وضعیت آن هم به‌ صورت شفاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خسارت 130 میلیارد تومانی كرونا به حوزه فرهنگ و هنر فارس

سهرابی گفت: آمار تمام حوزه‌هایی كه در ایام شیوع كرونا ذیل مجموعه فرهنگ و هنر خسارت دیدند را به جز بیرون آوردیم و اعلام كردیم كه طی دو ماه ابتدایی سال 130 میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان فارس وارد شده است.

وی با بیان اینكه این آمارها به همراه فهرست افراد را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری برای دریافت تسهیلات اعلام كردیم، تصریح کرد: در این راستا یکسری وام‌های بلاعوض از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای كسانی كه از شیوع كرونا آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته شد. یكی از هدف‌هایی كه دنبال می‌كنیم این است كه برای كسب عنوان پایتخت جهانی كتاب برنامه‌ریزی كنیم كه متأسفانه این طرح‌ها به دلیل شیوع كرونا فعلا مسكوت ماندند و به‌همین دلیل به شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب ایران اعلام کردیم که این عنوان را یکسال دیگر تمدید كنند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به اجرای طرح تابستانه كتاب در این استان اشاره كرد و گفت: تاكنون در تابستان سال جاری كتابفروشی‌های استان مبلغ یک میلیارد و 154 میلیون و 484 هزار تومان از این طرح تابستانه استفاده کردند و حدود 36 هزار و 844 جلد کتاب در استان فارس در قالب اجرای این طرح به فروش رفته است و همچنان در حوزه طرح تابستانه رتبه چهارم كشوری را داریم.

انتهای پیام
captcha