راهكاری برای رهایی از وضعیت قرمز كرونا / مردم مشاركت جمعی داشته باشند
کد خبر: 3917717
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

راهكاری برای رهایی از وضعیت قرمز كرونا / مردم مشاركت جمعی داشته باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشارکت جمعی مردم استان فارس در رعایت دستورات بهداشتی را راهکاری مناسب و موثر برای رهایی از وضعیت قرمز عنوان کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 29 مردادماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به انتقال سریع کروناویروس در بین افراد جامعه، بر ترویج فرهنگی استفاده از ماسک در سطح استان تأکید کرد و گفت: مردم باید در این امر مهم مجموعه سلامت را یاری کنند.

وی با اعلام ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی در بحران کرونا، افزود: عموم مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و شکست این بیماری خطرناک، به‌عنوان یک مدافع سلامت، علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مشاغل و اصناف، موضوع را به کارشناسان سامانه ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در شرایطی هستیم که هرگونه بی‌توجهی و غفلت در برابر کووید۱۹، تهدیدکننده سلامت مردم به‌شمار می‌رود و برای جلوگیری از آن تیم‌های بهداشتی دانشگاه به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به بازدید از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، فست فودها و دیگر واحدهای خدماتی هستند، بنابراین لازم است هم‌استانی‌ها نیز در این امر مهم با مجموعه سلامت همکاری کنند.

لطفی در این نشست ضمن بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جان‌باختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد. 

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری محرم، افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از انتشار بیماری کووید۱۹، لازم است بازرسی و نظارت‌ها بر نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری و توزیع نذورات افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی، میزان اشغال تخت‌های بیمارستان‌های حضرت علی اصغر(ع)، شهید دکتر فقیهی، نمازی و شهید دکتر چمران را مورد ارزیابی قرار داد و بر سرویس‌دهی بهتر به بیماران نیازمند خدمات ویژه تاکید کرد.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، تریاژ بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، نحوه پذیرش بیماران بستری و سرپایی، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان، انجام تست‌های کروناویروس ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha