تكریم یاد سردار دل‌ها در بقاع متبركه فارس با اجرای «علمدار ولایت» در شب تاسوعا
کد خبر: 3917708
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

تكریم یاد سردار دل‌ها در بقاع متبركه فارس با اجرای «علمدار ولایت» در شب تاسوعا

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها با عنوان «علمدار ولایت» در شب تاسوعا در بقاع متبركه استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 29 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: محور فعالیت و برنامه‌های امسال ماه محرم پیروی از منویات مقام معظم رهبری است كه ایشان فرمودند برای این برنامه‌ها باید ببینیم كه ستاد ملی مبارزه با كرونا چه دستوری می‌دهد و ما نیز تابع نظرات این ستاد هستیم.

وی با بیان اینكه تاكنن جلسات متعددی برای برپایی مراسم‌های سوگواری محرم در سطح استان برگزار كرده‌ایم، افزود: در بحث سیاه‌پوش كردن كوچه و اطراف بقاع متبركه یكسری فعالیت‌هایی با همكاری نهادهای تبلیغی انجام شده است به‌عنوان مثال بنا شده است كه 15 هزار پرچم از طرف حرم علی‌بن حمزه(ع) در خیابان‌های اطراف حرم و خود این حرم مطهر نصب شود.

صفری گرایی از برگزاری مراسم «رهروان زینبی» در 3 بقعه متبركه استان خبر داد و گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا برنامه‌هایی نظیر شیرخوارگان حسینی و همایش احلی من‌العسل را در بقاع متبركه استان نخواهیم داشت.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس بر این نكته تأكید كرد كه مراسم‌های سوگواری امسال در فضاهای باز حرم‌های مطهر امامزادگان با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و همچنین سقف برگزاری هر مراسم نیز حداكثر 2 ساعت است و هیچ‌گونه اجازه ورود هیئات مذهبی به‌صورت دسته‌جات عزاداری به بقاع متبركه وجود ندارد.

وی با بیان اینكه استفاده از ماسك به‌صورت مستمر در طول برگزاری مراسم در بقاع متبركه الزامی است، گفت: همچنین مواد ضدعفونی‌كننده قبل از ورودی بقاع متبركه قرار خواهیم داد تا سوگواران بتوانند از آن استفاده كنند.

صفری گرائی همچنین از توزیع اطعام حسینی در بین بیماران بیمارستان‌ها در ایام محرم خبر داد و گفت: مقرر شده است بخشی از درآمدهای موقوفات و بقاع متبركه جهت خرید مواد ضدعفونی‌كننده و ماسك هزینه شود و این مواد نیز میان جامعه هدف و محیط پیرامونی بقاع متبركه و حاشیه‌ شهرها توزیع شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: علاوه بر این‌ها امسال نخستین سالی است كه مراسم‌های محرم بدون حضور سردار دل‌ها برگزار می‌شود به‌همین دلیل به‌منظور بزرگداشت یاد سردار برنامه‌ای تحت عنوان «علمدار ولایت» در شب تاسوعا را در بقاع متبركه استان اجرا خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه نماز ظهر عاشورا نیز با رعایت تمام پروتكل‌های بهداشتی در 40 بقعه متبركه استان برگزار خواهیم كرد، گفت: از سال گذشته طرحی با عنوان «شمیم حسینی» ذیل سوگواره بصیرت عاشورایی توسط اوقاف اجرا شد كه این طرح به‌منظور حمایت از هیئات مذهبی اجرا می‌شود و در سال گذشته در راستای اجرای این طرح خیمه‌ای در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) مستقر كردیم و هیئات مذهبی توانستند به آن خیمه مراجعه كرده و اقلامی را برای طبخ نذورات خود تحویل بگیرند كه امسال این كار را به‌صورت توزیع بسته‌های معیشتی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha