برگزاری همایش «نقش مساجد در تربیت نیروی انسانی» در کردستان
کد خبر: 3917065
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

برگزاری همایش «نقش مساجد در تربیت نیروی انسانی» در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از برگزاری همایش «نقش مساجد در تربیت نیروی انسانی» به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان، دیروز، 26 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان که  به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، مساجد را مأمنی برای ارتقای بُعد معنوی انسان دانست و اظهار کرد: مساجد در این زمینه تاکنون نقش محوری خود را در این زمینه با موفقیت به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد در صدر اسلام در کنار بعد معنوی خود، مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی و نظامی بوده‌اند، افزود: امروزه مساجد این جایگاه مهم و استراتژیک خود را از دست نداده است و مسجد مهم‌ترین پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان محسوب می‌شوند.

گلباغی با اشاره به جایگاه والای مساجد بین مردم استان کردستان بیان کرد: تخصیص بیشترین میزان کمک‌های مردمی و وقف‌های مردم استان به ساخت و تجهیز مساجد نمود عینی این واقعیت است.

وی با اشاره به فعال شدن کانون‌های مساجد در راستای ارتقای جایگاه و نقش مساجد اعلام کرد: در سال 93 فقط 80 کانون در مساجد استان فعال بود اما امروز با رشد قابل توجه آن‌ها 600 کانون فرهنگی - هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان فعال شده است.

گلباغی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فهما و بهره‌مندی اعضای کانون‌های مساجد از پرتال بچه‌های مسجد عنوان کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی این سامانه ارزیابی، کانون‌ها بر حسب میزان فعالیت‌شان و در هشت شاخص اصلی و 34 شاخص فرعی رتبه بندی می‌شوند و به میزان کسب امتیاز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی از وجود 434 باب کانون در روستاها و حواشی شهرهای استان خبر داد و افزود: این امر نشان از گستردگی و موقعیت جغرافیایی مساجد در سطح شهر و روستاهای استان کردستان دارد.

گلباغی از کسب رتبه برتر این ستاد در زمینه‌های اوقات فراغت و توسعه و ترویج نماز در سال 98 خبر داد و گفت: در سال جاری نیز کلاس‌های اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» به صورت مجازی و کلاسی در زمینه‌های مختلف در سطح کانون‌های مساجد استان برای علاقه مندان دایر است.

وی با اشاره به برنامه‌های روز جهانی مسجد افزود: همزمان با این روز تکریم امام جماعت، مدیر مسئول فعال کانون، هیأت امنا و فعال فرهنگی مساجد استان، سرکشی از کانون‌های مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، معرفی توانمندی‌های کانونی و مساجد فعال استان در بستر فضای مجازی، معرفی و حضور کانون‌های برتر در صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه‌ها از جمله برنامه های پیش بینی شده در گرامیداشت روز جهانی مسجد است.

گلباغی یادآور شد: افتتاح کانون‌های تازه تأسیس به صورت مجازی، اهدای قرآن کریم و کتاب به کانون‌های مساجد، توزیع کمک‌های مؤمنانه برای کانون‌های حاشیه نشین و برگزاری همایش «نقش مساجد در تربیت نیروی انسانی» در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این روز در استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha