ارشاد فارس هزینه‌كرد بودجه‌های قرآنی را شفاف‌سازی كند / مبلغی دریافت نكرده‌ایم
کد خبر: 3917056
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

ارشاد فارس هزینه‌كرد بودجه‌های قرآنی را شفاف‌سازی كند / مبلغی دریافت نكرده‌ایم

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با اشاره به سخنان اخیر مدیرکل ارشاد فارس مبنی بر تخصیص ۲۰ میلیارد ریال بودجه به مؤسسات قرآنی استان، اظهار کرد: اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآنی فارس طی 2 سال اخیر بودجه‌ای از ارشاد دریافت نکرده است، اما خوب است که مسئولانی که این آمار را ارائه می‌کنند، درباره هزینه‌کرد بودجه‌ها شفاف‌سازی کنند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به مصاحبه اخیر مدیركل ارشاد با یكی از رسانه‌ها در خصوص تخصیص 20 میلیارد ریال به مؤسسات قرآنی استان اظهار کرد: اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس چنین بودجه‌ای را از ارشاد دریافت نكرده است.

وی افزود: از روزی كه مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس شده‌ام كه بیش از دو سال آن می‌گذرد،‌ تاكنون هیچ مبلغی برای تخصیص به مؤسسات قرآنی از اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دریافت نكرده‌ام. البته قبل از آن بودجه 175 میلیون تومانی مربوط به سال 93 است به تعدادی از مؤسسات قرآنی كه تفاهم‌نامه و طرح و برنامه داشتند، تخصیص یافت و بخشی از آن هم به دوره ما رسید و توانستیم مبلغی از آن را پرداخت كنیم و بخشی از این بودجه را هم نتوانستیم برداشت كنیم، زیرا نامه‌ای از اتحادیه تشكل‌های قرآن تهران مبنی بر انتقال به اتحادیه فارس دریافت نکردیم.

اسلامی یادآور شد: بودجه 175 میلیون تومان در سال 96 محقق شده بود و تقریباً كل مبلغ هم تخصیص پیدا كرده است البته نظر ارشاد هم این نبود، اما با پیگیری دفتر امام جمعه توانستیم این بودجه را به شورای توسعه استان بیاوریم و درباره آن تصمیم‌گیری شود و بعد از آن هم دیگری بودجه‌ای در كار نبود.

وی در پاسخ به این سؤال كه سال گذشته رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس مدعی شد كه 172 میلیون تومان به استان اختصاص پیدا كرده و از این مبلغ 40 میلیون تومان تحقق یافته و میان مؤسسات قرآنی توزیع شده است، آیا ادعا درست است؟ اظهار کرد: پولی از ارشاد دریافت نکردیم البته تنها 5 میلیون تومان به مؤسسه مدینةالنبی(ص) شیراز بابت اجرای جشنواره تلاوت‌های مجلسی پرداخت شد كه این پول هم امانی بود یعنی این مؤسسه تنها دریافت‌كننده بود و آن را در اختیار برگزاركنندگان جشنواره قرار داد.

اسلامی با بیان اینكه از سایر مؤسسات قرآنی خبری نداریم و اگر هم بودجه‌ای گرفته باشند از طریق اتحادیه تشكل‌های قرآنی نبوده است، تصریح کرد: از كسانی كه مدعی شده‌اند 2 میلیارد تومان را به مؤسسات قرآنی استان اختصاص داده‌اند، درخواست داریم كه نسبت به هزینه‌كرد این بودجه شفاف‌سازی كنند و دقیقاً اعلام كنند كه این بودجه‌ها در كجا و به چه مؤسساتی هزینه شده است. اگر ربع یا نصف این بودجه‌ای كه مطرح شده است به جامعه قرآنی استان تزریق می‌شد وضعیت بسیار فرق می‌كرد و این شرایط را نداشتیم ضمن اینكه در شرایط شیوع كرونا تاكنون كسی به مؤسسات قرآنی كمكی نكرده است، البته سازمان تبلیغات از طریق بنیاد علوی به تعدادی قریب 5 یا 6 مؤسسه كمک كرد، اما به اتحادیه و همه مؤسسات كمكی نشده است در صورتی كه در استان‌های دیگر ظرفیت تمام مؤسسات معرفی شد تا به آنان كمک شود ولی در استان فارس از این ظرفیت به خوبی استفاده نشد.

وی با بیان اینكه ارشاد هیچ كمكی به مؤسسات قرآنی در این زمینه نكرده است، تصریح کرد: در همین هفته از طریق اتحادیه تشكل‌های قرآنی تهران در شرایط شیوع كرونا به 40 مؤسسه قرآنی استان یک میلیون تومان كمك بلاعوض را پرداخت خواهیم كرد. پیش از این هم در بحث اجاره‌بهای مؤسسات كه مشكل داشتند، توانستیم كمک‌های مردمی را از طریق اتحادیه جمع‌آوری كرده تا مشكلشان را برطرف كنند، اما از هیچ اداره‌ای در این زمینه به ما كمكی نشد.

اسلامی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر ایكنا مبنی بر اینكه ممكن است آمارهایی كه ارشاد ارائه می‌دهد بودجه‌هایی باشد كه وزارت ارشاد مستقیماً در اختیار یكی از مؤسسات بزرگ قرآنی فارس قرار داده است، بیان کرد: بعید نیست و یكی از انتقادات ما به چنین مؤسساتی همین است كه اجازه دهند سایر مؤسسات نیز رشد كنند. برخی مؤسسات از تهران بودجه می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند بودجه به مراكز دیگر برسد، البته اكنون ساختار اتحادیه با انتخابات جدید تغییر یافته و دستشان عملاً كوتاه شده است، ولی در هر صورت فكر می‌كنم در الفاظ اشتباهی شده است و قطعاً این 2 میلیارد تومان حتی به یک مؤسسه بزرگ قرآنی هم پرداخت نشده است.

انتهای پیام
captcha