تزریق 14 هزار جلد كتاب به كانون‌های فرهنگی فارس از سوی خیران
کد خبر: 3916986
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

تزریق 14 هزار جلد كتاب به كانون‌های فرهنگی فارس از سوی خیران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش ‌و پرورش فارس گفت: بیش از 14 هزار جلد کتاب به‌همت خیرین استان تهیه و در بین کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی در سراسر فارس توزیع شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 26 مردادماه در آیین توزیع 14 هزار جلد کتاب در بین کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی استان از توزیع 14 هزار جلد كتاب به كانون‌های فرهنگی ـ تربیتی خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به‌همت سه خیر و با هزینه‌ای بالغ‌ بر 180 میلیون تومان تهیه و در بین کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی در مناطق کمتر برخوردار استان توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در بین افراد جامعه، گفت: باید مسیری برای گرایش بیشتر دانش‌آموزان به سمت کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد کنیم و امید است در سال تحصیلی جدید در همه ادارات آموزش‌ و پرورش در سراسر استان چنین برنامه‌هایی با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار شود.

بانشی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، گفت: با وجود این توصیه‌ها و نگاه عمیقی که در فرهنگ دینی ما در این زمینه وجود دارد، کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه رونق چندانی ندارد و لازم است با توجه به ذائقه خوانندگان نسبت به تولید و نشر کتاب‌های مفید اقدام شود.

وی، آموزش‌ و پرورش را محور اصلی نشر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه دانست و گفت: ما به‌عنوان مسؤلان فرهنگی باید ضمن آسیب‌شناسی و بررسی شاخص‌های اساسی در ترویج این امر مهم، تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مطلوب در زمینه مخاطب‌شناسی، توجه به ذائقه مخاطبین و پوشش حداکثری مدارس در سراسر استان، کتاب‌خوانی را در مدارس به یک گفتمان عمومی و ملی تبدیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش ‌و پرورش فارس گفت: اگر قرار باشد نفس تازه‌ای در روح کتاب‌خوانی جامعه تزریق شود، بخش مهمی از آن بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی و مربیان تربیتی در نظام تعلیم و تربیت است، تا به‌عنوان متولیان تربیتی در این زمینه پیش‌قدم باشند و با اجرای برنامه‌های متنوع همچون اجرای مسابقات کتاب‌خوانی، سایر بخش‌های آموزش ‌و پرورش را نیز در این مسیر مهم هدایت کنند.   

انتهای پیام
captcha