لغو برنامه‌های 30 گروه تعزیه‌خوان در البرز
کد خبر: 3916853
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

لغو برنامه‌های 30 گروه تعزیه‌خوان در البرز

رئیس انجمن تعزیه البرز گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات، برنامه‌ 30 گروه تعزیه‌خوان البرزی در ایام محرم لغو شد.

لغو برنامه‌های 30 گروه تعزیه‌خوان در البرز

مصطفی کرمی، رئیس انجمن تعزیه البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به نزدیکی ایام محرم و چگونکی برگزاری تعزیه در البرز، اظهارکرد: حدود یک ماه پیش با مسئولان وزات بهداشت در ارتباط با این مسئله مشورت کردیم. با توجه به این‌که تاکید داشتند عزاداری به شکل دسته جمعی اجرا نشود، بنابراین بهترین راهکاری که می‌توان در نظر گرفت تعزیه‌خوانی به صورت مجازی و یا پخش گوشه‌هایی از تعزیه در شبکه سیمای البرز است.
کرمی ادامه داد: همچنین به دعوت سازمان‌ فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از تجهیزات کامل ضدعفونی و نیروهای حفاظتی جهت اجرای فاصله‌‌گذاری، در دهه دوم محرم، ۱۱ شب اجرای کامل تعزیه در محوطه باز تالار شهیدان نژاد فلاح خواهیم داشت. در صورتی که ازدحام جمعیت داشته باشیم و نتوانیم به این شکل میزبان عزداران باشیم تمام مجالس از طریق سیمای البرز پخش خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که تاکنون قرارداد ۳۰ گروه تعزیه‌خوانی در حسینیه‌ها به مبلغ یک ونیم میلیارد تومان فسخ شده‌است، افزود: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در دهه دوم محرم ازمیان ۲۰ گروه تعزیه‌خوان‌ برتر که سال گذشته در جشنواره سوگواره البرز برگزیده شدند، 20 تعزیه‌خوان‌ انتخاب شده‌اند که از سلامت آنها اطمینان حاصل و از تمام اعضای آنها تست کرونا گرفته شده است.
این مسئول بیان کرد: همچنین برای حفظ سلامت گروه و مخاطبان برخی از صحنه‌هایی که ممکن بود به ارتباط نزدیک میان تعزیه‌خوانان و مردم منجر شود، حذف خواهد شد.

انتهای پیام
captcha