زنان توانمند فارس شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3915634
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

زنان توانمند فارس شناسایی می‌شوند

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از اجرای طرح شناسایی زنان توانمند استان خبر داد و گفت: در این طرح زنان توانمند و فرهیخته استان شناسایی می‌شود تا در جهت افزایش مشارکت سیاسی، اجتماعی زنان در راستای سند اقدام شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیده معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 19 مردادماه در نشست مجازی معرفی الگوهای موفق اجرایی‌سازی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده كه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: دو طرح مهم تدوین سند ارتقای وضعیت زنان شهرستان‌های استان که برای اولین بار اجرا می‌شود و طرح ارتقای بهداشت روانی همسران ایثارگر با رویکرد همسران شهدا با حمایت استاندار فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین اعتبار شده و در حال اجرایی شدن توسط دانشگاه شیراز است.

وی ادامه داد: همچنین طرح شناسایی زنان توانمند استان در حال انجام است که در این طرح زنان توانمند و فرهیخته استان شناسایی می‌شود تا در جهت افزایش مشارکت سیاسی، اجتماعی زنان در راستای سند اقدام شود.

دستغیب با بیان اینكه دفتر امور زنان و خانواده استانداری عضو سه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، کارگروه آموزش و پژوهش و کارگروه اشتغال است، گفت: عضویت در این کارگروه‌ها فرصت بسیار خوبی را در استان برای اجرایی شدن سند ایجاد کرده و مصوباتی را در پی داشته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس افزود: در حوزه ستادی استانداری، دفتر امور روستایی و دفتر امور شهری دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند و در راستای سند همراهی و همکاری مؤثری دارند.

دستغیب با تأکید بر نقش صدا و سیما بیان كرد: بر اساس دستور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیما برای تقویت نهاد خانواده در راستای اجرای سند طراحی شده و موضوع مورد پیگیری است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی و جلسات مختلفی با مشاورین و معاونین دستگاه‌ها برگزار شده است، گفت: مصوبات زیادی در راستای اجرای سند در این جلسات داشته‌ایم. همچنین جلسه‌ای که با مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و خانه خیرین استان تشکیل شد، گستره اجرایی سند وسیع خواهد بود.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس یادآور شد: شرح وظایف بیش از 30 دستگاه دولتی و چندین تشکل غیردولتی به آن‌ها ابلاغ شده است و مشاورین امور زنان دستگاه‌ها وظیفه نظارت بر اجرای سند را دارند  و گزارش را به‌صورت فصلی به دفتر امور زنان و خانواده ارسال می‌كنند.

انتهای پیام
captcha