اجرای مرحله دوم كمك مؤمنانه به نیازمندان جامعه قرآنی فارس
کد خبر: 3914957
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

اجرای مرحله دوم كمك مؤمنانه به نیازمندان جامعه قرآنی فارس

دومین مرحله از كمك‌های مؤمنانه به‌منظور توزیع بسته‌های معیشتی میان اقشار ضعیف و نیازمند جامعه قرآنی استان فارس اجرا شد.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اجرای مرحله كمك‌های مؤمنانه به‌منظور توزیع بسته‌های معیشتی میان اقشار ضعیف و نیازمند جامعه قرآنی استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری جهت كمك به آسیب‌دیدگان كرونا اجرا شد.

وی افزود: در این طرح با همكاری سازمان دارالقرآن‌الكریم و بنیاد علوی 5 هزار بسته معیشتی غذایی میان اقشار ضعیف و نیازمند جامعه قرآنی در سطح كشور توزیع می‌شود كه سهم استان فارس 200 بسته معیشتی است و از این تعداد 150 بسته در شهرستان‌های استان و 50 بسته در شیراز توزیع شد.

موسوی با بیان اینكه توزیع این بسته‌ها امروز، 15 مردادماه در سطح استان فارس در حال اجراست، گفت: در مرحله اول كمك مؤمنانه تخصیص تسهیلات مالی بود اما این اولین بار بود كه بسته معیشتی میان نیازمندان جامعه قرآنی توزیع شد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، ارزش ریالی هر كدام از این بسته‌ها را 300 هزار تومان اعلام كرد و گفت: مخاطب این بسته‌های نیز مدیران مؤسسات قرآنی، اساتید، معلمان، قاریان و حافظان قرآنی هستند كه با تشخیص ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان این بسته‌ها میان آنان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در مراحل قبلی در راستای اجرای طرح مواسات، بنیاد علوی 35 تشكل قرآنی را برای كمك به نیازمندان حمایت مالی كرد و به هر تشكل 25 میلیون ریال اعطا كرد كه این تشكل موظف بودند تا بسته‌های حمایتی را آماده كرده و یا به‌صورت نقد مبالغی را در اختیار خانواده‌های آسیب‌دیده از كرونا قرار دهند كه البته در این مرحله الزامی به قرآنی بودن خانواده‌های نیازمند نبوده است.

موسوی بیان كرد: همچنین سازمان دارالقرآن‌الكریم نیز پیش از این به‌منظور كمك به اجاره بهای مؤسسات و خانه‌های قرآنی به 40 تشكل قرآنی استان با همكاری اتحادیه مؤسسات مبلغ 300 هزار تومان اختصاص داد.

 وی با بیان اینكه علاوه بر این‌ها كمك حمایتی بلاعوض در قالب حق‌الزحمه معلمان قرآنی نیز میان تشكل‌های قرآنی توزیع شد، گفت: این كمك‌ها قریب 400 میلیون ریال بوده است كه تلاش داریم در مراحل بعدی باز هم چنین كمك‌هایی را با همكاری بنیاد علوی استمرار دهیم.

انتهای پیام
captcha