نقش مؤثر روحانیان و مداحان در زمینه کمک‌های مؤمنانه
کد خبر: 3914435
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

نقش مؤثر روحانیان و مداحان در زمینه کمک‌های مؤمنانه

امام جمعه بم گفت: در ماه محرم امسال روحانیان و مداحان می‌توانند نقش مؤثری در زمینه رشد کمک‌های مؤمنانه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم امروز دوشنبه، 13 مردادماه در ستاد کرونا شهرستان بم با اشاره به سفارشات امامان معصوم در خصوص رسیدگی به نیازمندان و محرومان، گفت: نیت و هدف فقط برای خداست، اهل‌بیت(ع) به نیازمندان و محرومان توجه داشتند و در اوج مشکلات به یاد فقرا بودند.

وی افزود: یکی از پیام‌های غدیر خم کمک به یکدیگر است و وقتی تعدادی از همشهریان به مشکلات مالی برخورد کردند نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه بم بیان کرد: در صورتی که شرایط فراهم باشد بنای ما بر برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) است و هر چه ستاد ملی کرونا درباره عزاداری ماه محرم تصمیم‌گیری کند ما هم پیروی خواهیم کرد.

دانشی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی نذورات خود را در راستای کمک مؤمنانه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی و به اسم هیئت و حسینیه خود در محله خود بین نیازمندان توزیع کنند. در ماه محرم امسال روحانیان و مداحان می‌توانند نقش مؤثری در زمینه کمک‌های مؤمنانه داشته باشند.

بدرآبادی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بم نیز گفت: سپاه کمک مؤمنانه خود را در ۳ مرحله انجام خواهد داد که مرحله اول، دهه ولایت، مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم آخر ماه صفر است. سپاه از ظرفیت بسیج پزشکی، بسیج ورزشکاران و بسیج مهندسین در راستای اجرای کمک مؤمنانه استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: بسته‌های کمک‌ مؤمنانه به مستمندانی که به بیماری کرونا مبتلا شده بودند توسط سپاه در شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha