حرم شاهچراغ(ع)؛ میزبان كنگره ملی شعر غدیر
کد خبر: 3914382
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

حرم شاهچراغ(ع)؛ میزبان كنگره ملی شعر غدیر

‌كنگره ملی شعر غدیر با حضور و شعرخوانی شاعران آیینی كشورمان در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و امامت و عید غدیر، نخستین كنگره ملی شعر غدیر با حضور و شعرخوانی شاعران آیینی كشورمان در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

این برنامه در ساعت 18 تا 20 روز جمعه، 17 مردادماه جاری و در شب عید غدیر در نگین شهر شیراز برگزار خواهد شد كه در آن از مقام پدر شعر آیینی فارس، احد ده‌بزرگی نیز تجلیل می‌شود.

در این مراسم آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین محمدرضا سنگری، نویسنده، پژوهشگر و شاعر كشورمان سخنرانی خواهند كرد.

اجرای این برنامه به عهده شهرام شكیبا خواهد بود كه در آن شاعران برجسته كشوری نظیر حمیدرضا برقعی، قاسم صرافان، میلاد عرفان‌پور و حمید رمی شعرخوانی خواهند كرد. همچنین در این برنامه جمعی از شاعران استان فارس نظیر مریم حقیقت، غلامعلی خوشبخت، سجاد حیدری قنبری، علی‌رضا رنجكش و فخرالدین زارعی‌نژاد به شعرخوانی می‌پردازند. علاوه بر این‌ها در این برنامه كه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد، از برگزیدگان مسابقه ملی شعر «غدیر» تجلیل می‌شود.

یادآور می‌شود، این برنامه به‌همت و مشاركت نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، حرم حضرت شاهچراغ(ع)، سازمان بسیج هنرمندان فارس، صدا و سیمای فارس، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.  

انتهای پیام
captcha