ظرفیت خیران برای توسعه كتابخانه‌ها به كار گرفته شود
کد خبر: 3914032
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

ظرفیت خیران برای توسعه كتابخانه‌ها به كار گرفته شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه برای توسعه کتابخانه‌ها باید از پتانسیل خیرین استفاده کرد، گفت: در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز افرادی هستند که هدف آن‌ها ساخت کتابخانه و خدمت به فرهنگ شهر است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت، نمایند مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 11 مردادماه با حضور در محل بازسازی کتابخانه عمومی آیت‌الله دستغیب ضمن بازدید از این پروژه فرهنگی در شهر شیراز با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه کتابخانه‌ها باید از پتانسیل خیرین استفاده کرد؛ در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز افرادی هستند که هدف آن‌ها ساخت کتابخانه و خدمت به فرهنگ شهر است.

وی با تأکید بر نقش کتابخانه‌ها در جامعه گفت: ما هرچه بیشتر کتابخانه بسازیم تعداد طلاق، کودک‌آزاری، پرونده‌های قضایی و بسیاری از جرم و جنایت‌های دیگر کمتر می‌شود.

پاك‌فطرت با اشاره به پروژه بهسازی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب این اقدام را ارزشمند و مهم دانست و گفت: تعمیر کتابخانه شهید دستغیب کار مهم و برجسته است و نباید دست کم گرفته شود. این ساختمان میراث فرهنگی و یادگار مردم شیراز است. در زمینه بهسازی آن می‌توان از مهندسین با تجربه‌تر که در کار مرمت خبره هستند، استفاده کرد.

وی با بررسی شرایط این کتابخانه بیان کرد: شاکله و مصالح به کار رفته در این ساختمان با گذشت هفت دهه دچار تغییر نشده و ترک و نشستی در بنا مشاهده نمی‌شود. با این شرایط این ساختمان به مقاوم‌سازی نیاز نداشته و بحث مرمت و بهسازی آن باید به بهترین نحو انجام شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین به بحث زمین کتابخانه مرکزی شیراز اشاره و تصریح کرد: کتابخانه مرکزی نیاز شهر شیراز است و باید در جایی قرار گیرد که عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند؛ این کتابخانه باید به‌گونه‌ای ساخته شود تا جریان‌های مختلف استفاده کنند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها در پرداخت سهم کتابخانه‌ها، افزود: مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌ها در شیراز با همکاری اداره کتابخانه‌ها و شهرداری باید به سرانجام برسد، شهرداری‌ها باید در پرداخت حق کتابخانه‌ها اهتمام داشته باشند.

پاك‌فطرت افزود: در شیراز خانه‌های تاریخی، خانه‌های محله و فرهنگسراهای و سرای فرهنگ بسیاری وجود دارد که همه آن‌ها را می‌توان به کتابخانه تبدیل کرد.

وی در ادامه با اشاره به بحث قانون‌گذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید اصلاح و بحث معیشت کتابداران تأمین شود. لازم است که نهاد کتابخانه‌ها برای این کار، طرح مشخص و کاربردی را به نمایندگان ارائه کند.

انتهای پیام
captcha