تدارک برنامه های قرآنی برای مددجویان فارس / مرحله كشوری مسابقات قرآن برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3913292
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

تدارک برنامه های قرآنی برای مددجویان فارس / مرحله كشوری مسابقات قرآن برگزار نمی‌شود

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌كل زندان‌های فارس گفت: مسابقات قرآن یادواره شهید سلیمانی در مراحل مقدماتی و استانی از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان مردادماه در نقاط مختلف استان فارس ادامه دارد.

حامد كریمی، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌كل زندان‌های فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه همه ساله مسابقات قرآن در زندان‌ها با هدف اصلاح و تربیت و تغییر نگرش‌ها و رفتار زندانیان برگزار می‌شود، گفت:‌ تلاش برای كاهش نرخ بازگشت زندانیان به زندان و پر كردن اوقات فراغت و بهره‌گیری از آیات و آموزه‌های قرآن برای دستیابی به زندگی بهتر از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآن و همچنین ارائه آموزش‌های قرآنی به زندانیان است.

وی با اشاره به آیه 32 سوره مائده «...وَمَنْ أَحْیاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا...؛ ... و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گویى تمام مردم را زنده داشته است...» افزود: این آیه شعار فعالیت‌های تربیتی و قرآنی ما در زندان‌هاست و در راستای آن یكسری فعالیت‌ها انجام می‌شود.

كریمی، فعالیت‌های قرآنی را مهم‌ترین استراتژی اصلاح و تربیت در سازمان زندان‌ها برشمرد و گفت:‌ همچنین برنامه‌های بسیاری در حوزه نماز و فعالیت‌های هنری و ورزشی و كتابخوانی داریم.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌كل زندان‌های فارس با بیان اینكه یكی از این فعالیت‌ها برگزاری مسابقات قرآنی به‌صورت سالانه است،‌ گفت:‌ این مسابقات همه ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و كشوری برگزار می‌شود كه امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا، مرحله كشوری برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن امسال یادواره شهید سلیمانی طی تیرماه امسال برگزار شد و مرحله استانی نیز طی مردادماه به‌صورت غیرحضوری و ارسال ضبط تلاوت‌های متسابقان برگزار خواهد شد.

كریمی با بیان اینكه امسال تابستان قرآنی در زندان‌های فارس را در حال سپری هستیم، گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، دعاخوانی و مفاهیم قرآن و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌كل زندان‌های فارس همچنین گفت:‌ این مسابقات ویژه مددجویان، كاركنان و سربازان وظیفه اداره‌كل زندان‌ها با همكاری اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha