ابتلای 27 هزار نفر در فارس به كرونا تاكنون
کد خبر: 3912075
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

ابتلای 27 هزار نفر در فارس به كرونا تاكنون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اعلام آخرین وضعیت ابتلا به کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار مبتلایان به ۲۷ هزار و ۹۰۹ نفر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، اول مردادماه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعلام آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۲۰۰ هزار و ۳۴۵ نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های کروناویروس قرار گرفتند که تا امروز ۲۷ هزار و ۹۰۹ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۸۶۶ نفر تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، اظهار کرد: یك‌هزار و ۲۳۸ بیمار هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و ۱۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها جان خود را در اثر بیماری کووید۱۹ از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، جمع جان‌باختگان ویروس کرونا در فارس به ۳۷۶ نفر رسید.

همتی تأکید کرد: تنها راه مبارزه با کروناویروس، رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است و هم‌استانی‌ها باید با رعایت این موارد و پرهیز از برگزاری و یا شرکت در دورهمی‌های خانوادگی ضامن سلامت خود و عزیزانشان باشند.

انتهای پیام
captcha